دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
11 خرداد 1398 - 14:07
معاون وزیر امور خارجه سوریه:

گناه ایران حمایت از قدس و ملت فلسطین است

معاون وزیر خارجه سوریه گفت: گناه ایران در برخورد با عربستان و دیگر کشورهای حوزه خلیج فارس این است که می‌گویند حامی قدس و پشتیبان فلسطین هستند.
کد خبر : 385338
52.jpg

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا از «العهد»، «فیصل المقداد» در حاشیه حضور در سفارت جمهوری اسلامی ایران در دمشق گفت: «سوریه با حمایت متحدان منطقه‌ای‌ در محور مقاومت راه ایستادگی را در پیش گرفته است و هرگز خود را تسلیم خواسته‌های اسرائیل نمی‌کند و در خط‌مشی خود تجدید نظر نخواهد کرد».


وی افزود: «ما اکنون شاهد نگاشته شدن فصل‌های جدید جنگ‌هایی هستیم که در آن حضور داشته‌ایم و این روند همچنان ادامه دارد، ولی حمایت‌ها از سوی نیروهای مقاومت (ایران) و متحدان دیگرمان ازجمله مقاومت لبنان و فلسطین افزایش یافته است و کسی که این حامیان را دارد شکست می‌خورد یا تسلیم می‌شود»؟


معاون وزیر امور خارجه سوریه افزود: «آمریکا و دشمن صهیونیستی از این موضع شفاف (دولت سوریه) به خوبی آگاهی دارند. دولت کنونی آمریکا تلاش می‌کند تا همه موضوعات مربوط به فلسطین را پایان دهد، موضوع فقط فلسطین نیست بلکه آنها از این عنوان استفاده می‌کنند تا نقشه‌هایشان را (در منطقه) به پیش برانند ولی درنهایت در تحقق اهدافشان شکست می‌خورند؛ زیرا جهان به حقیقت نقشه‌هایشان پی برده است و ملت‌های ما راه ایستادگی را در برابر آن در پیش گرفته‌اند».


مقداد گفت: «اگر حمایت‌های جمهوری اسلامی ایران از دولت سوریه در این سال‌ها نبود امکان نداشت سوریه بتواند این صفحات مزین به ایستادگی و سربلندی را از قلب دمشق تا قلب انقلاب اسلامی و رهبرانش ثبت کند؛ کسانی که با وجود همه سختی‌ها در راه خود ایستادگی کردند و حامی جمهوری عربی سوریه باقی ماندند تا توطئه‌های دشمن شکست بخورد».


این مقام عالی‌رتبه سوریه با انتقاد از سیاست‌های برخی کشورهای عربی حاشیه جنوبی خلیج فارس درقبال ایران، گفت: «انقلاب اسلامی (ایران) در برخورد با عربستان و دیگر کشورهای خلیج (فارس) چه گناهی مرتکب شده است؟ تنها گناه آنها این است که می‌گویند حامی قدس و پشتیبان فلسطین هستند. (این‌گونه نیست) بلکه باید گفت که این شورای همکاری خلیج (فارس) است که از روی نفرت، بنیان نهاده شده و در خدمت منافع صهیونیست‌هاست».


 انتهای پیام/4033/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته