دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
20 شهريور 1396 - 09:11

قدردانی معاون وزیر خارجه سوریه از حمایت‌های ایران در راه آزادی دیرالزور

معاون وزیر امورخارجه سوریه در مصاحبه با شبکه المیادین گفت آنچه در دیرالزور رخ داد، موفقیت بزرگ ملت سوریه بود.
کد خبر : 211093

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا از وب‌سایت شبکه المیادین، فیصل مقداد با بیان اینکه آنچه در دیرالزور رخ داد، موفقیت بزرگ ملت سوریه بود، گفت: «از حزب‌الله لبنان و هم‌پیمانانمان در ایران و روسیه و همه کسانی که به ما در راه آزادسازی دیرالزور و مقابله با تروریسم کمک کردند قدردانی می‌کنیم.»


وی افزود: «آزادسازی کامل دیرالزور موفقیتی برای همه هم‌پیمانان ما در تهران، مسکو و محور مقاومت، به عنوان نیروهای تهاجمی است.»


مقداد تصریح کرد: «سوریه به‌زودی پیروز می‌شود و همه اجنبی‌هایی که خواهان ساقط کردن نظام سوریه بودند از کشور اخراج می‌شوند. عملیات دیرالزور، آخرین عملیات بزرگ داخل سوریه بود و باید گفت حزب‌الله لبنان از آغاز همراه و یاور ارتش سوریه بود و در این راه شهدایی داد.»


وی افزود: «پیام رهبران حزب‌الله (که دو روز گذشته صادر شد) به معنای این است که حزب‌الله تذکرات ارائه شده از سوی رهبران سوریه را محترم شمارده و درنظر داشته است. همه هم پیمانان سوریه نیز اینگونه رفتار کردند.»


معاون وزیر امور خارجه سوریه با انتقاد از حمایت‌های مالی سعودی‌ها از تروریست‌ها گفت: «عربستان میلیون‌ها دلار صرف تامین مالی تروریست‌ها کرده است. درست است که عربستان قطر را به حمایت از تروریسم متهم کرده، ولی خود در راس حامیان تروریسم قرار دارد.»


مقداد گفت: «تاکید می‌کنیم که هیچ نیروی خارجی در سوریه وجود ندارد و هر طرف خارجی برای انجام عملیات باید با ارتش سوریه هماهنگی کند. ما معتقدیم اقدامات آمریکا در خاک سوریه بیش از هر چیز، در خدمت تروریست‌ها بود و نیروهای آمریکایی بهتر است که خاک سوریه را ترک کند، وگرنه با آن‌ها به‌عنوان دشمن برخورد خواهیم کرد.»




انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته