دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
12 خرداد 1398 - 05:31
نماینده مردم تهران در مجلس:

گرایش زنان به رشته‌های دارای شغل بیشتر شده است

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت:‌ گرایش زنان به رشته‌هایی که می‌توانند به وسیله آن امنیت شغلی پیدا کنند بیشتر شده است.
کد خبر : 385332

سهیلا جلودارزاده در گفتگو با خبرنگار حوزه زنان، جوانان و خانواده گروه اجتماعی خبرگزاری آنا، در خصوص وضعیت تحصیل، فرهنگ و اشتغال زنان در سال‌های اخیر اظهار کرد: در سال‌های اول انقلاب هم محرومیت به‌جا مانده گسترده‌تر و وسیع‌تر بود و هم اینکه امید به آینده بیشتر و این موضوع یکی از مشکلات حوزه زنان بود.


وی افزود: در نتیجه در همه بخش‌ها خانم‌ها تلاش بیشتری کردند و سرعت عمل بیشتر و  انگیزه بالایی داشتند.


نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت:‌ در اوایل انقلاب موانعی از سوی کسانی که نظر بسته‌ای داشتند ایجاد شد و حتی برای بچه‌هایی که در حال تحصیل بودند محدودیت ایجاد کردند تا خانم‌ها بیشتر به سمت شغل پرستاری و معلمی گرایش پیدا کنند.


وی بیان کرد:‌ بعد از یک دوره‌ای این محدودیت‌ها حذف و امید به ‌آینده بیشتر شد؛ البته با فارغ‌التحصیل شدن خانم‌ها و نبود فرصت شغلی در حال حاضر انگیزه‌ها کمتر شده است.


جلودارزاده با بیان اینکه تعداد کسانی که با ذوق درس می‌خواندند کمتر شده است، اظهار کرد: اکنون گرایش زنان به رشته‌هایی که می‌توانند به وسیله آن امنیت شغلی پیدا کنند بیشتر شده است.


انتهای پیام/4046/ن


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته