دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
08 خرداد 1398 - 16:21
آقاپورعلیشاهی در گفتگو با آنا:

63 درصد زنان تحصیل‌کرده بیکار هستند

نایب‌رئیس فراکسیون زنان مجلس شورای اسلامی نرخ بیکاری زنان تحصیل‌کرده را 63 درصد عنوان کرد و گفت: بیکاری این افراد موجب سرخوردگی آنها می‌شود.
کد خبر : 384807

معصومه آقاپورعلیشاهی در گفتگو با خبرنگار حوزه زنان، جوانان و خانواده گروه اجتماعی خبرگزاری آنا، درباره وضعیت تحصیلی، فرهنگی و اشتغال زنان در سال‌های اخیر اظهار کرد: یکی از دستاوردهای مهم انقلاب اسلامی روی کار آمدن زنان در همه عرصه‌ها در کشور است و البته خود زنان در این سال‌ها تلاش بسیار کردند تا به ادامه تحصیلات و تخصص‌گرایی بپردازند.


وی افزود:‌ درحال حاضر 53 درصد دانشجویان دختر رشته‌های تخصصی را در دانشگاه دنبال می‌کنند اما فاصله بین رشد تحصیلات و نرخ اشتغال زنان بسیار زیاد است؛ از طرفی نرخ بیکاری زنان تحصیل‌کرده 63 درصد است که نرخ خوبی نیست چراکه دچار آسیب اجتماعی و سرخوردگی زنان می‌شود.


نایب‌رئیس فراکسیون زنان مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه هنوز استفاده مدیریتی از زنان نشده است گفت: در مجلس دهم تلاش بسیاری در ارتباط با عدالت جنسیتی صورت گرفت و در دولت دوازدهم بنا بود که 30 درصد از مدیران ارشد را زنان تشکیل دهند با این تفاوت که خواسته ما درخصوص وزرای زن عملی نشد.


آقاپورعلیشاهی خاطرنشان کرد: همچنان در پی تحقق شعار شکسته شدن سقف شیشه‌ای و استفاده از زنان در جایگاه مدیریتی هستیم تا در مدیران ارشد کشور، زنان جایگاه خود را به‌دست آورند.


انتهای پیام/4046/پ


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته