دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
10 خرداد 1398 - 10:20
در راهپیمایی روز قدس؛

نه به معامله قرن در سراسر کشور طنین‌انداز شد

مراسم راهپیمایی روز جهانی قدس با حضور پرشور مردم ایران اسلامی به‌طور هم‌زمان در بیش از ۹۵۰ شهر برگزار و شعار نه به معامله قرن در سراسر کشور طنین‌انداز شد.
کد خبر : 385092
18-6-8-112174.jpg

به گزارش خبرنگار گروه سیاسی خبرگزاری آنا، مراسم راهپیمایی روز جهانی قدس با حضور پرشور مردم ایران اسلامی به‌طور هم‌زمان در بیش از ۹۵۰ شهر و مسیرهای منتهی به میعادگاه‌های نماز جمعه برگزار شد.


مردم روزه‌دار ایران اسلامی با تأسی از افکار و اندیشه امام راحل و با سر دادن شعارهایی چون «مرگ بر اسرائیل»، «مرگ بر آمریکا»، «مرگ بر انگلیس» و «مرگ بر آل‌سعود»، دعوت رهبر معظم انقلاب و ولایت فقیه را لبیک گفته و برای حمایت از مردم مظلوم فلسطین و نیز محکومیت پروژه ننگین «معامله قرن» به خیابان‌ها آمده تا به استکبار و دشمنان نظام اسلامی نشان دهد که هرگز فشارهای اقتصادی، تحریم و تهدیدات پوشالی آن‌ها مانع حمایت از حقانیت مردم فلسطین و درخواست نابودی رژیم صهیونیستی نخواهد شد.


همچنین بنابر اعلام شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی «روز جهانی قدس، شکست معامله قرن و تثبیت آرمان فلسطین» شعار راهپیمایان روز جهانی قدس امسال تعیین شده و نیز مراسم باشکوه امروز را بیش از چهار هزار خبرنگار، عکاس و تصویربردار داخلی و خارجی پوشش داده‌اند.


گفتنی است؛ اشتیاق مردم ایران اسلامی برای شرکت در راهپیمایی روز جهانی قدس به حدی بود که دقایقی زودتر از آغاز رسمی مراسم در خیابان‌های منتهی به دانشگاه تهران حضور یافتند. همچنین از سوی شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی 8 مسیر به‌عنوان مسیرهای حضور راهپیمایان روز قدس انتخاب شده که این مسیرها به شرح ذیل است.


مسیر شماره یک: مسجد امام حسین(ع)، میدان امام حسین(ع)، خیابان انقلاب، دانشگاه تهران


مسیر شماره ۲: مسجد جامع ابوذر، میدان ابوذر، خیابان ابوذر، خیابان شهید برادران حسنی(قلعه‌مرغی)، خیابان قزوین، خیابان کارگر، میدان انقلاب، دانشگاه تهران


مسیر شماره ۳: مسجد دارالسلام، میدان منیریه، خیابان ولیعصر(عج)، خیابان انقلاب، دانشگاه تهران


مسیر شماره ۴: مسجد امام زمان(عج)، خیابان آزادی، تقاطع خیابان بهبودی، میدان انقلاب، دانشگاه تهران


مسیر شماره ۵: مسجد حضرت ابوالفضل(ع)، میدان توحید، خیابان توحید، خیابان آزادی، میدان انقلاب، دانشگاه تهران


مسیر شماره ۶: مسجد حضرت مهدی(عج)، خیابان ستارخان، میدان توحید، خیابان توحید، خیابان آزادی، میدان انقلاب، دانشگاه تهران


مسیر شماره ۷: مسجد الجواد(ع)، میدان هفتم تیر، خیابان کریم‌خان، میدان ولیعصر(عج)، بلوار کشاورز، دانشگاه تهران


مسیر شماره ۸: مسجد امام جعفر صادق(ع)، فلکه اول صادقیه، خیابان ستارخان، خیابان توحید، خیابان آزادی، میدان انقلاب، دانشگاه تهران


از ساعات اولیه صبح امروز در سراسر کشور و به‌ویژه در تهران شور و غوغایی برپا شده و مردم روزه‎دار تهران، خود را برای حضور پُرشور و میلیونی در این راهپیمایی آماده ‌کرده بودند. اقشار مختلف مردم همچنان در حال حرکت به سمت خیابان‌های منتهی به دانشگاه تهران هستند تا به برادران و خواهران مؤمن و روزه‎دار خود بپیوندند و پیام همدلی و استواری خود را به جهانیان مخابره کنند.


همچنین علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی و سعدالله زارعی کارشناس مسائل منطقه در مراسم امروز راهپیمایی روز جهانی قدس در تهران سخنرانی کرده‌اند.


همچنین در این مراسم پلاکاردهایی با مضمون فلسطین آزاد خواهد شد، قدس پایتخت ابدی فلسطین در دستان راهپیمایان روزه‌دار سرزمین سرافراز ایران اسلامی قرار دارد.


در مراسم راهپیمایی باشکوه روز جهانی قدس شخصیت‌های کشوری و لشکری در میان راهپیمایان حضور یافته‌اند تا هم‌صدا و هم‌رنگ با مردم یک پیام را به دشمن مخابره کنند و آن پیام چیزی نیست جزء پیام وحدت ملی و یکپارچگی ملی.


همچنین در این راهپیمایی بنری نظرها را به خود جلب کرده که در یکی از این بنرها جمله‌ای از شهید احمد متوسلیان با این مضمون نقش بسته که «ما با اسرائیل وارد جنگ خواهیم شد، هرکسی مرد این راه است؛ بسم‌الله و هرکس نیست خداحافظ» و در بنر دیگری به سرنوشت برجام و مذاکره با آمریکا اشاره کرده است.



آیت‌الله احمد جنتی رئیس مجلس خبرگان رهبری، سردار غلامحسین غیب‌پرور رئیس سازمان بسیج مستضعفین، سید عباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، بهروز نعمتی سخنگوی هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی، محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه و سردار علی فدوی جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با حضور در راهپیمایی روز جهانی قدس به جمع راهپیمایان پیوستند.





راهپیمایی روز جهانی قدس دهم خرداد ماه 1398 حواشی بسیار جذاب و دیدنی دارد که از دیدگان روزه‌داران و مؤمنان ایران اسلامی در مسیرهای راهپیمایی تهران پنهان نمی‌ماند. در حاشیه این راهپیمایی دو نفر از شرکت‌کنندگان ماسک‌های ترامپ و بن‌سلمان را بر چهره زده‌اند و نیز عده‌ای دیگر از راهپیمایان با در دست داشتن تصویر شهید مدافع حرم شهید حججی را نشان می‌دهند که دیوهای استکبار جهانی را زیر پا قرار می‌دهند.




تردیدی نیست که اقدام بزرگ امام خمینی(ره) در نام‌گذاری آخرین جمعه ماه مبارک رمضان با عنوان «روز قدس» نور امید را در دل همه دلسوزان و عاشقان آزادی قدس شریف و به‌ویژه مردم مظلوم فلسطین تاباند و عزم آنان برای مبارزه جدی‌تر با اشغالگران و توطئه‌گران را استوارتر ساخت؛ لذا تمام مسلمانان و به‌ویژه مردم شریف ایران اسلامی، امروز می‌توانند با حضور پررنگ خود همانند سال‌های قبل نشان دهند که از مبارزه با اشغالگران قبله اول مسلمین خسته نخواهند شد و با حضور همیشگی خود، همه توطئه‌های دشمنان جهان اسلام و از جمله توطئه بزرگ «معامله قرن» را خنثی خواهند کرد.


راهپیمایان روز جهانی قدس با در دست داشتن پلاکاردهایی همچون «به‌زودی در قدس نماز جماعت می‌خوانیم»، «نحوالقدس»، «من فلسطینی نیستم اما مسلمانم» و «فلسطین برای فلسطینی‌ها» انزجار خود را از سیاست‌های خصمانه آمریکا و رژیم صهیونیستی به تصویر کشیدند.


برای مردم ایران اسلامی چیزی به‌نام معامله قرن مهم نیست و می‌دانند که این معامله هرگز منعقد نخواهد شد، اما برای ایران اسلامی آن چیزی که همیشه مهم بوده، معاهده قرن است؛ زیرا ما ملت ایران با مردم مظلوم فلسطین عهد بسته‌ایم که تا آخر و تا نابودی رژیم صهیونیستی و آزادی قدس شریف بر پای عهد و پیمان خود با آن‌ها بایستیم.


سردار فدوی: حمایت همه‌جانبه از فلسطین تا نابودی رژیم صهیونیستی ادامه دارد


سردار علی فدوی جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در حاشیه راهپیمایی روز قدس در جمع خبرنگاران حضور پرشور مردم در راهپیمایی روز جهانی قدس را نشانه شعور مردم دانست و گفت: شعور مردم خود گویای همه چیز است. این حضور و حمایت همه‌جانبه از مردم مظلوم فلسطین تا زمانی که عامل اصلی اشغالگری یعنی رژیم صهیونیستی وجود دارد، ادامه دارد.


همچنین حجت‌الاسلام حسن روحانی رئیس‌جمهور، علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی و آیت‌الله صادق آملی‌لاریجانی رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام در میان راهپیمایان حضور یافتند.




حضور اقشار مختلف مردم از هر قوم، نژاد و دینی، در کنار جمعی از اتباع خارجی حاضر در کشور، جلوه ویژه‌ای به راهپیمایی امروز تهران داده است. جمعی از دانشجویان با حضور متحد در این مراسم، ضمن حمایت از آرمان قدس شریف، طرح آمریکایی، عبری و عربی «معامله قرن» را محکوم کردند. همچنین در راهپیمایی امروز پرچم‌های آمریکا و رژیم صهیونیستی به آتش کشیده شدند.



غاصبان صهیونیستی و حامیانش قرار است با معامله قرن امتیازات اندکی را به مردم مظلوم فلسطین بدهند تا برای همیشه ملت مظلوم فلسطین از سرزمین‌های اشغال‌شده خود چشم‌پوشی کنند؛ موضوعی که به‌شدت مورد انتقاد بسیاری از مسلمانان و به‌ویژه مردم ایران اسلامی قرار گرفته است؛ لذا حضور پرشور مسلمانان در سراسر جهان و به‌ویژه مردم شریف ایران در راهپیمایی روز قدس امسال می‎تواند مهر باطلی بر طرح معامله قرن باشد.


انتهای پیام/4079/پ


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته