دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
10 خرداد 1398 - 09:26
حجت‌الاسلام نوری‌شاهرودی:

قدس بزرگتر از آن است که بلعیده شود

سفیر جمهوری اسلامی ایران در عمان گفت: قدس، فلسطین و ملت بزرگ و غیور آن بزرگ‌تر از آن است که بلعیده و فراموش شود.
کد خبر : 385088
n82847933-72210837.jpg

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا از سفارت جمهوری اسلامی ایران در مسقط، مراسم باشکوه روز جهانی قدس در آستانه سی‌امین سالگرد ارتحال امام خمینی (ره) با حضور جمعی از سفرای کشورهای اسلامی، دیپلمات‌ها، اندیشمندان و مسلمانان عمان و همچنین جمعی از ایرانیان مقیم در مقر سفارت جمهوری اسلامی ایران در مسقط برگزار شد.


در ابتدای این مراسم که با همکاری رایزنی فرهنگی سفارت جمهوری اسلامی ایران در سلطنت عمان برگزار شد، حجت‌الاسلام محمدرضا نوری‌شاهرودی ضمن خوش‌آمدگویی به حاضران در سخنانی در خصوص اندیشه ماندگار امام خمینی (ره) و تعیین آخرین جمعه ماه مبارک رمضان به‌عنوان روز جهانی قدس، اظهار کرد: حمایت گسترده مادی و معنوی امام راحل از فلسطین بیان‌گر اهمیت سرزمین‌های اسلامی در افکار امام راحل و نهضت ایشان است.


وی افزود: امام راحل توانست اهمیت این موضوع را به انسان‌های مخلص و شرافتمند و عاشقان مسلمان خود در داخل و خارج از ایران انتقال دهد و به ایشان بفهماند که میان مبارزه با استبداد و مبارزه با اشغال فلسطین جدایی وجود ندارد.


سفیر جمهوری اسلامی ایران در عمان با تأکید بر اینکه حل مسئله فلسطین بدون بررسی افکار امام خمینی (ره) درباره فلسطین ممکن نیست، اظهار کرد: اگر جنگ تحمیلی ایران و عراق که مدتهشت سال به طول انجامید، نبود، قضیه فلسطین در جایگاه مهم‌تری قرار می‌گرفت؛ چراکه امام (ره) و انقلاب امکان حمایت بیشتر از فلسطین را به‌دست می‌آوردند.


نوری‌شاهرودی افزود: بررسی و بحث درباره این دو موضوع (امام راحل و فلسطین) در واقع بحث درباره منافع امت اسلام و تلاش در راه قیام و آزادی است، پس قیام بدون فلسطین و آزادی بدون اندیشه و نهضت امام (ره) امکان ندارد.


وی ضمن اظهار تأسف از اینکه شرایط کنونی محنت‌بار جهان اسلام فرصت مناسبی برای دشمنان فلسطین و قدس فراهم کرده تا بتوانند اقدامات تجاوزکارانه خود را اندکی به پیش ببرند، خاطرنشان کرد: دشمنان اسلام در اشتباهی بزرگ گرفتارند؛ چراکه قدس بزرگ‌تر از آن است که بلعیده و فلسطین و ملت بزرگ و غیور آن بزرگ‌تر از آن است که فراموش شود.


سفیر جمهوری اسلامی ایران در عمان عنوان کرد: قدس نه‌تنها نماد فلسطین و همه مقدسات ملت‌های مسلمان است، بلکه برترین نماد وحدت است که می‌تواند همه مسلمانان را از هر مرام و مسلک و مذهبی گرد هم آورد و به تبع آن آزادی قدس هدف والایی است که محور وحدت همه مسلمانان خواهد بود و ما در این مسیر باید از اختلافات خود گذر کنیم تا منافع و مصالح عالیه امت اسلامی محقق شود.


وی با تمجید از تلاش‌های آزادمردان جهان اسلام در حمایت از قضیه فلسطین، گفت: امروز جمهوری اسلامی ایران در رأس جبهه مقاومت به رهبری حضرت آیت‌الله خامنه‌ای (مدظله‌العالی) در حمایت از مبارزات مردم فلسطین در برابر رژیم صهیونیستی و حامیانش به‌خصوص آمریکای جنایتکار استوار ایستاده و در روز قدس که مصادف با جمعه آخر ماه مبارک رمضان است به تعبیر مقام معظم رهبری دنیا شاهد آن خواهد بود که راهپیمایی روز جهانی قدس پرشورتر از گذشته برگزار خواهد شد.


انتهای پیام/4079/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته