دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
11 خرداد 1398 - 13:15
مدیرکل میراث فرهنگی تهران:

یک میلیون اثر تاریخی در کشور وجود دارد

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان تهران گفت:‌ بیش از یک میلیون اثر تاریخی وجود دارد که 34 هزار اثر آن ثبت ملی شده است.
کد خبر : 384882

محسن شیخ‌الاسلام در گفتگو با خبرنگار حوزه میراث فرهنگی گروه اجتماعی خبرگزاری آنا، در خصوص تهدید‌های پیش‌رو در حوزه میراث فرهنگی کشور اظهار کرد: برای حفظ آثار باستانی در کشور باید اقدامات قانونی و حقوقی راجع به مبنای نظری و کار عملی و عملیاتی انجام شود.


وی افزود: این اقدامات یک کار فراسازمانی است و اینکه انتظار داشته باشیم حفاظت از آثار تاریخی کشور را به یک سازمان بسپاریم کار به جایی نمی‌بریم.


مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان تهران گفت:‌ بیش از یک میلیون اثر تاریخی وجود دارد که 34 هزار اثر آن ثبت ملی شده است که شامل محوطه‌ها، بناها، مجموعه‌هایی اعم از خانه، حمام، مسجد، مدرسه‌ها در کل کشور هستند.


شیخ‌الاسلام عنوان کرد:‌ اگر انتظار داشته باشیم که فقط یک سازمان حفاظت را برعهده داشته باشد این آثار هر روز در معرض خطر و تهدید و تخریب خواهد بود.


وی ادامه داد:‌ این یک مجموعه مدیریتی بین دولت و مردم و بخش خصوصی می‌خواهد و یک نظر جمعی می‌طلبد که به یک نظام فکری و مالی برای موضوع حفاظت اندیشیده شود.


مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان تهران گفت:‌ دخالت دادن مردم برای حفظ آثار تاریخی بهترین روش است یعنی با آموزش و فرهنگ‌سازی و توجه دادن نسل جوان‌تر به موضوع آثار تاریخی، باعث حفاظت از آن می شود.


انتهای پیام/4046/ن


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته