دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
08 خرداد 1398 - 17:02

سفیران فرهنگی کانون پرورش فکری به مناطق کم‌برخوردار اعزام می‌شوند

سفیران فرهنگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به مناطق کم‌برخوردار اعزام می‌شوند.
کد خبر : 384845
23.jpg

به گزارش خبرنگار حوزه ادبیات و کتاب گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری آنا، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به دنبال فعالیت‌های خود پس از راه‌اندازی پیک امید و کتابخانه‌های سیار، این بار امداد فرهنگی را در قالبی جدید برده و افراد علاقه‌مند را به عنوان سفیر فرهنگی آموزش داده تا خدمات کانون را به شکل سیار در مناطق کم برخوردار ارائه دهند. منطقه کم‌برخوردار کتک از توابع شهرستان اندیکا از جمله مناطقی است که سفیران فرهنگی به آن سفر کرده‌اند.


مدیرکل کانون پرورش فکری استان خوزستان با اشاره به این که منطقه محروم کُتُک منطقه‌ای بکر است که تردد در آن با ماشین به سختی امکان‌پذیر است، گفت: به دنبال جستجویی که در مناطق مختلف استان خوزستان داشتیم، با این منطقه و مناطق کم‌برخوردار زیادی آشنا شدیم. در روستاهای اطراف منطقه کُتُک صدها خانوار عشایری زندگی می‌کنند و از نظر شرایط فرهنگی و هنری هیچ گونه امکاناتی برای کودکان و نوجوانان آنجا وجود ندارد.


وی افزود: بچه‌هایی که در این مناطق زندگی می‌کنند امکانات آموزشی بسیار محدودی دارند، به همین دلیل تصمیم گرفتیم تحولی در بخش فرهنگی و هنری این مناطق ایجاد کنیم.


وحید کیانی ادامه داد: به این منظور و با توجه به اینکه امکان احداث مرکز ثابت در این مناطق وجود نداشت، سفیران فرهنگی را آموزش دادیم تا خدمات کانون را در این مناطق به شکل سیار ارائه دهند. اهدای کتاب، نوشت‌افزار، اسباب‌بازی، سرگرمی و عروسک به کودکان و نوجوانان از جمله اقداماتی است که توسط سفیران فرهنگی ما در قالب امداد فرهنگی ارائه می شود.


وی بیان کرد: ما پیش از این هم سفیران فرهنگی خود را به مناطق کم‌برخوردار دیگر از جمله ایذه فرستاده بودیم تا فرصت استفاده از امکانات کانون پرورش فکری حتی در مناطقی که کانون مرکز ثابتی ندارد برای تمامی کودکان ایران فراهم شود.


مدیرکل کانون پرورش فکری استان خوزستان اظهار کرد: درست است که ما با اعزام سفیران فرهنگی فرصت آموزش برای کودکان نداریم و فقط می‌توانیم ابزار و وسایل فرهنگی و هنری را در اختیار کودکان و نوجوانان مناطق کم‌برخوردار قرار دهیم، اما به نظرم این اقدامات به ظاهر اندک هم فرصت بزرگی برای این بچه‌هاست تا هم با اتفاقات و تحولاتی فرهنگی روز بیشتر آشنا شوند؛ هم این که بدانند به آنها هم توجه می‌شود. نگاه من در انجام اقداماتی از این دست معطوف به امروز نیست و آنچه برایم مهم است تأثیری است که این کارها در آینده بچه‌ها خواهد داشت.


انتهای پیام/4072/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته