دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
08 خرداد 1398 - 12:45
کُردی مطرح کرد:

پاسخ دندان‌شکن به نقشه آمریکایی ـ عربی در راهپیمایی روز جهانی قدس

عضو هیئت‌علمی دانشگاه آزاد زرند گفت:‌ مسلمانان دنیا با حضور در راهپیمایی روز قدس، پاسخ دندان‌شکنی به نقشه شوم آمریکایی ـ عربی علیه مردم مظلوم فلسطین می‌دهند.
کد خبر : 384668
IMG_0039.JPG

رضا کُردی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری آنا در زرند با اشاره به بحث فلسطین و قدس در ایران از زمان پیروزی انقلاب اسلامی اظهار کرد: حساسیت روی موضوع اشغال فلسطین و اعلام تشکیل دولت جدیدی در سرزمین‌های اشغالی به نام اسرائیل از همان آغاز در ایران با واکنش مردم مواجه شده است.


وی اضافه کرد: سال 1329 شمسی در حالی که ایران خود در تب‌وتاب مبارزات ضد انگلیسی به‌منظور تحقق ایده ملی شدن صنعت نفت بود، نخستین اعلام مخالفت‌ها با تشکیل دولت غاصب صهیونیستی از سوی مردم و در رأس آنها آیت‌الله کاشانی و گروه فدائیان اسلام نواب صفوی آغاز شد.


عضو هیئت‌علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد زرند عنوان کرد:‌ سال‌های مبارزه با رژیم پهلوی هم روحیه ضد اسرائیلی نسبت به مردم و آوارگان فلسطینی در ایران وجود داشته است؛ به‌گونه‌ای‌که رژیم پهلوی با همه وابستگی که به آمریکا داشت کمتر جرئت می‌کرد روابط پنهانی خود با موساد و اسرائیلی‌ها را علنی کند.


کُردی تصریح کرد: گاهی برخی مقامات ایرانی مثل حسن ارسنجانی وزیر کشاورزی در ماجرای اصلاحات ارضی به سرزمین‌های اشغالی سفر می‌کردند؛ اما این ارتباطات رسانه‌ای نمی‌شد یا سفر کوتاه‌مدت گلدامایر نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی به تهران که اعلام شد به دلیل نقص فنی هواپیما مجبور به فرود اضطراری در فرودگاه مهرآباد شده است.


وی با بیان اینکه حرکت اصیل مبارزاتی ملت ایران در سال 1341 توسط امام خمینی(ره) رهبری شد، متذکر شد: امام راحل از همان آغاز، فکر مبارزه با رژیم صهیونیستی را در دستور کار خود قرار داده بود و همواره یکی از دغدغه‌های رژیم و ساواک این بود که خطبا، مبلغان و نویسندگان علیه رژیم فاسد صهیونیستی مطلبی بیان نکنند.


کُردی درباره فرایند طی شده بعد از انقلاب اسلامی برای اعلام روز قدس تشریح کرد: از همان آغاز اعلام جمهوری اسلامی در ایران، نهضت‌های آزادی‌بخش و ضد امپریالیستی جهان از جمله گروه‌های فلسطینی به ایران آمدند و اعضای دولت موقت از جمله بازرگان، ابراهیم یزدی، اسدالله مبشری و دیگران با حدت و قاطعیت از سازمان آزادی‌بخش فلسطین و شخص یاسر عرفات حمایت می‌کردند و حتی محل سابق نمایندگی رژیم صهیونیستی در تهران به‌عنوان سفارت فلسطین اعلام شد.


وی درباره شرایط اعلام روز قدس پس از انقلاب اسلامی گفت: اعلام روز قدس در ماه مبارک رمضان (سال 1358) با چند واقعه مهم همراه بود؛ یکی اعلام تعطیلی روزنامه و مؤسسه آیندگان که روزنامه‌ای اسرائیلی بود. در حقیقت بودجه اولیه این روزنامه در زمان شاه را مسئولان رژیم غاصب صهیونیستی  تأمین کرده بودند تا از لحاظ جهت‌گیری تبلیغی و رسانه‌ای حافظ منافع این رژیم جعلی در ایران باشد.


عضو هیئت‌علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد زرند افزود:‌ روزنامه آیندگان از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی اقدام به زدن تیترهای جهت‌دار می‌کرد. جالب است بدانیم تعطیلی این روزنامه و مصادره اموال مؤسسه آن با واکنش تند رادیو اسرائیل مواجه شد. از طرفی در ایران گروه‌های چپ در برخی نقاط اقدام به توطئه و آشوب می‌کردند.


کُردی تأکید کرد:‌ از طرفی رژیم صهیونیستی در تدارک حمله گسترده به جنوب لبنان بود که سرانجام این کار را نیز انجام داد و در نهایت گروهی از شیعیان لبنان که از قبل از انقلاب اسلامی ایران توسط امام موسی صدر و شهید چمران اقدام به ایجاد جنبش افواج المقامة اللبنانیه با نام اختصاری «امل» کرده بودند این بار در قالب جنبش حزب‌الله وارد عرصه مبارزه با رژیم صهیونیستی شدند. 


عضو هیئت‌علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد زرند تصریح کرد:‌ شروع جنگ صدام و حزب بعث عراق با جمهوری اسلامی تا حدی زمینه نزاع عربی ـ اسرائیلی را به عربی ـ ایرانی و سنی ـ شیعی تغییر داد و شاید هدف آمریکا و رژیم صهیونیستی از به راه انداختن جنگ هم همین بود؛ اما ایران همواره اعلام می‌کرد که آرمان نهایی  قدس اشغالی بوده و صدام تحمیل‌کننده جنگ است که باید مجازات شود.


کُردی درباره اهمیت امسال روز جهانی قدس عنوان کرد: روزهای قدس در 40 سال اخیر همواره برای ما و جهان اسلام مهم بوده‌اند، به‌ویژه امسال که ترامپ تاجر آمریکایی به کمک دولت‌های کوچک دست‌نشانده منطقه خلیج‌فارس، طرح موسوم به معامله قرن یا به قول رسانه‌های عربی «صفقه القرن» را بنا دارند بعد از ماه مبارک رمضان به اجرا بگذارند و مثلاً سرزمین فلسطین را رسماً از فلسطینی‌ها بخرند و به صهیونیست‌ها بفروشند.


وی با بیان اینکه راهپیمایی روز قدس امسال معامله قرن را رسوا خواهد کرد، گفت:‌ این نقطه پایانی خواهد بود به شایعه عوامانه‌ای که سال‌هاست در فضای مجازی موجب ایجاد شبهه در ذهن برخی افراد شده بود که می‌گفتند فلسطینی‌ها 70 سال پیش کشور خودشان را به یهودی‌ها فروخته‌اند.


انتهای پیام/4121/


انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب