دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
رئیس اتحادیه بارفروشان:

تعیین تعرفه‌ مانع صادرات بی‌رویه محصولات کشاورزی می‌شود

رئیس اتحادیه بارفروشان درباره جلوگیری از صادرات بی‌رویه گفت: با تعیین تعرفه‌ای برای صادرات محصولات می‌توان از سود دلالان جلوگیری کرد و مانع صادرات بی‌رویه شد.
کد خبر : 384637

حسن صابری در گفتگو با خبرنگار حوزه کشاورزی گروه اقتصادی خبرگزاری آنا درباره جلوگیری از صادرات بی‌رویه توضیح داد: بهترین کار برای جلوگیری از سودهای کلان توسط دلالان تعیین تعرفه‌ای برای صادرات محصولات به خارج از کشور است تا با سود منطقی و معقولی این اتفاق رخ دهد تا به‌یک‌باره به نیاز بازار داخلی بی‌توجهی نشود.


وی درباره اینکه کدام محصولات ما بیشتر در حال صادرات است، تصریح کرد: تمام محصولات ایرانی در حال حاضر به علت پایین بودن ارزش پول ملی و صرفه بالای صادراتی به کشورهای مختلف ازجمله روسیه، عراق و کشورهای حاشیه خلیج‌فارس صادر می‌شود.


رئیس اتحادیه بارفروشان با توجه به اینکه باید به مصرف داخلی و نیاز صادراتی و خارجی توجه ویژه داشت، گفت: باید موضوع صادرات داخلی مدیریت شود تا هر دو مورد پوشش داده شود؛ نباید چه هست را بخرند و به علت کسب سود بالا به کشورهای مختلف ازجمله عراق صادر کنند. قبلاً عراق از ترکیه و مصر نیازهای خود تهیه می‌کرد اما پس از بالا رفتن ارزش پول آن‌ها تمام مایحتاج خود را ایران و بازارهای ایرانی تأمین می‌کنند.


صابری درباره اینکه آیا آمار و اطلاعاتی درباره میزان تولید و نیاز بازار در کل کشور وجود دارد، گفت: هیچ مرجع و سازمانی آماری درباره میزان تولید، مصرف و صادرات سبزی و میوه‌ها تولید داخل وجود نداد و همین موضوع به یکی از معضلات بزرگ ما تبدیل‌شده است.


وی ادامه داد قیمت سیر خشک‌سال گذشته بین 2 الی 3 هزار تومان بود و بعد از یک رشد زیاد به ۲۰ هزار تومان رسید. همه کشاورزان فکر می‌کردند که این قیمت همچنان بالا می‌ماند ولی امسال تمام محصول سیر خشک کشاورزان به علت قیمت پایین از بین رفت.


انتهای پیام/4092/


 


 


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته