دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
08 خرداد 1398 - 14:08

شاعری با کتاب «پیشنهادهای یک خوره فیلم»‌ می‌آید

یک شاعر با کتاب «پیشنهادهای یک خوره فیلم»‌ می‌آید.
کد خبر : 384588
3019484.jpg

حامد ابراهیم‌پور در گفتگو با خبرنگار حوزه ادبیات و کتاب گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری آنا، درباره دو کتاب جدیدی که در دست چاپ دارد، گفت: دو کتاب را آماده چاپ کرده بودم و قرار بود به نمایشگاه کتاب تهران امسال برسد که متأسفانه نرسید. یک مجموعه شعر با عنوان «سرخپوست‌ها» را آماده کرده‌ام که مجموعه شعر جدیدی از شعرهای سال 95 به بعد است. این کتاب احتمالاً در چند ماه آینده روانه بازار می‌شود.


وی درباره کتاب دیگر خود عنوان کرد: کتاب دیگری که آماده انتشار است اصلاً ربطی به ادبیات ندارد و یک کتاب سینمایی است، به نام «پیشنهادهای یک خوره فیلم»‌؛ این کتاب به معرفی 100 فیلم مهم سال سینما می‌پردازد. نقدهای کوتاه هر فیلم، سکانس‌های برگزیده و دیالوگ‌های مهم و برگزیده فیلم‌ها از بخش‌های مختلف این کتاب است. این کتاب حدود 600 تا 700 صفحه دارد و هنوز مشخص نیست در یک جلد یا دو جلد به بازار نشر عرضه شود.


این شاعر با اشاره به آخرین کتاب خود با عنوان «ما خاطره‌های ترسناکی داریم» که در انتشارات آنیما منتشر شده است، گفت: از مجموعه شعرهایی که من منتشر کردم، سه کتاب دربردارنده شعرهای آزاد است، که آخرین کتاب من که فکر می‌کنم هجدهمین یا نوزدهمین کتابم بوده، یک گزیده شعر بدون شعرهای آزادم است.


ابراهیم‌پور اظهار کرد: کتاب‌های «مرده‌ها خواب نمی‌بینند»، «دور آخر رولت روسی»‌ و «به هزار دلیل دوستت دارم» مجموعه شعرهای آزاد من است که از این کتاب‌ها در این مجموعه جدید شعری نیامده است و «ما خاطره‌های ترسناکی داریم» مجموعه غزل‌ها و رباعی‌هایم در حدود 600 صفحه است که منتشر شده است.


وی با اشاره به استقبال خوب از کتاب جدیدش بیان کرد: اصلاً فکر نمی‌کردم این مجموعه حجیم که هزینه بالاتری هم داشت، این‌قدر مورد توجه مخاطبان واقع شود، چون گزیده اشعارم از سوی یک نشر دیگر منتشر شده بود که صفحات کمتری داشت.


این شاعر خاطرنشان کرد: اشعار کتاب «ما خاطره‌های ترسناکی داریم»را خودم انتخاب کردم و تلاشم این بود که شعرهای خوب کتاب‌هایی که از سال 78 منتشر کردم که شعرهای 20 سال است در آن باشد و اصلاً هم فکر نمی‌کردم که با توجه به یک گزیده شعر دیگری در نشر دیگر و شعرهای جدیدم این مقدار مورد لطف دوستداران شعر قرار بگیرم.


انتهای پیام/4072/4028/


انتهای پیام/

برچسب ها: شاعر شعر کتاب
ارسال نظر
نظرات بینندگان ۰ نظر
سیروس
Iran (Islamic Republic of)
شنبه ۱۱ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۴
۰
شعرهاش که خوبه ببینیم فیلم معرفی کردنش چطوره؟
قالیشویی ادیب