دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
شیرانی:

پیشگیری مهم‌ترین اصل در مواجهه با بحران و طغیان بیماری‌هاست

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی، خدمات بهداشتی و درمانی شهرکرد گفت: پیشگیری مهم‌ترین اصل اساسی در مواجهه با بحران و طغیان بیماری‌هاست.
کد خبر : 384485
photo_2019-05-28_08-23-44.jpg

به گزارش گروه استان‌های خبرگزاری آنا از وبدای شهرکرد، مجید شیرانی در جلسه کمیته دانشگاهی بیماری‌های منتقله از آب و غذا با بیان اینکه خدمات بیمارستان‌ها شامل خدمات در شرایط عادی و خدمات هنگام بروز طغیان می‌شود، اظهار کرد: پیش‌بینی امکانات، تجهیزات و نیروی انسانی مورد نیاز برای مواقع بروز بحران از وظایف ذاتی بیمارستان‌هاست.


وی، دادن آموزش و آگاهی از عوامل بروز طغیان، تشخیص سریع بحران، گزارش به‌موقع بیماری، تشکیل تیم فرماندهی و تعیین وظایف تیم‌های واکنش سریع و رسیدگی سریع به اوضاع را از اصول مدیریت بحران عنوان کرد.


رئیس دانشگاه علوم پزشکی خدمات بهداشتی و درمانی شهرکرد با بیان اینکه برخی تجهیزات سرمایه‌ای است که در شرایط ایده‌آل باید تأمین شود، افزود: تجهیزات مصرفی باید همیشه در دسترس باشد تا در واقع بروز بحران با چالش جدی مواجه نشویم و جان افراد تهدید نشود.


شیرانی شناسایی نیروهای کارآمد بیمارستان‌ها و مراکز درمانی برای فراخوان در مواقع بروز بحران و استفاده از ظرفیت رسانه‌ها و فضای مجازی برای آموزش و اطلاع‌رسانی عمومی را مورد تأکید قرار داد.


انتهای پیام/4117/4062/


انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب