دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
07 خرداد 1398 - 11:56
سیدعباسی در گفتگو با آنا:

برگزاری انتخابات والیبال بعد از لیگ ملت‌ها کار اشتباه است

پیشکسوت والیبال ایران گفت: بعد از لیگ ملت‌های والیبال، سازوکار انتخابات اجرا می‌شود اما به نظرم این بدترین زمان ممکن است چرا که انتخابی المپیک را پیش‌رو داریم.
کد خبر : 384436

جهانگیر سید عباسی در گفتگو با خبرنگار گروه ورزشی خبرگزاری آنا، درباره هفته اول رقابت‌های لیگ ملت‌های والیبال و حریفان ایران گفت: در هفته اول رقابت‌های لیگ ملت‌های والیبال، ایران با سه تیم چین، ایتالیا و آلمان رقابت می‌کند. تیم ایتالیا در این رقابت‌ها با ترکیبی جوان ظاهر می‌شود. تیم چین هم به خاطر اینکه میزبان این مسابقات است، قطعاً تلاش می‌کند تا از این فرصت نهایت استفاده را ببرد. تیم آلمان هم یکی از حریفان قدرتمند والیبال است و ما در سال‌های اخیر مرتب با این تیم برد و باخت داشته‌ایم و در واقع والیبال ایران با این تیم شانه به شانه رقابت می‌کند. با توجه به این شرایط، بازی‌ها نزدیک به هم برگزار می‌شود.


وی در مورد عدم برگزاری بازی‌های تدارکاتی قبل از لیگ ملت‌های والیبال اظهار کرد: معمولاً بازی‌های تدارکاتی یا کنترلی بعد از پروسه آماده‌سازی یک تیم انجام می‌شود. به این صورت است که سرمربی تیم از نظر تکنیکی و تاکتیکی تیم را به مرحله آماده‌سازی می‌رساند و بعد از آن به سراغ بازی‌های تدارکاتی می‌رود تا نقاط ضعف تیم را شناسایی کند. به‌نظرم اصلی‌ترین قسمت پروسه آماده‌سازی، بازی‌های تدارکاتی و کنترلی است و اگر یک مربی بگوید که تیمش نیازی به بازی تدارکاتی ندارد، اهدافی پشت این حرف وجود دارد.


پیشکسوت والیبال در خصوص شرایط تیم‌ها در لیگ ملت‌های والیبال گفت: برخی از تیم‌ها لیگ ملت‌های والیبال را یک بازی تدارکاتی برای رویدادهای بزرگ مانند انتخابی المپیک و قهرمانی جهان می‌دانند. تیم‌هایی مانند برزیل، روسیه و لهستان ممکن است در هفته‌های اول از بازیکنان جوان استفاده کنند و شاید پیش از این رقابت‌ها حتی بازی‌های تدارکاتی هم نداشته باشند، به این خاطر که آنها برنامه بلندمدت دارند و هدفشان انتخابی المپیک و قهرمانی جهان است و این رقابت‌ها برای برخی از تیم‌ها، درواقع یک نوع بازی تدارکاتی است.


وی گفت: اما در مورد تیم ملی والیبال ایران شرایط کمی متفاوت است. در ایران والیبال یکی از معدود رشته‌هایی است که در این سطح از جهان توانسته به موفقیت‌های قابل قبولی برسد. بنابراین ما نیاز داریم که والیبال‌مان دیده شود. از طرفی لیگ ملت‌های والیبال یکی از معتبرترین لیگ‌های بین‌المللی است و از این نظر نیز نتیجه گرفتن تیم ما در این رقابت‌ها برای‌مان اهمیت دارد. به همین خاطر بازی‌های تدارکاتی برای رسیدن ملی‌پوشان به یک آمادگی قابل قبول و شناسایی نقاط ضعف و قوت تیم ملی یکی از موضوعات حائز اهمیت است. اما با این حال حرف آخر را در یک تیم، سرمربی می‌زند و ما هم باید به نظر او احترام بگذاریم.


این پیشکسوت والیبال در خصوص بحث تجاری شدن لیگ ملت‌های والیبال اظهار کرد: به هر حال در یک رقابت بین‌المللی وجود اسپانسر یکی از مهم‌ترین فاکتورهاست. در حال حاضر گردش مالی به یک رشته ورزشی قدرت می‌دهد مانند گردش مالی که در فوتبال وجود دارد و به این رشته در سطح جهان قدرت داده است. در والیبال هم شرایط به همین صورت است و اگر این رقابت‌ها جنبه تجاری پیدا کرده، نباید به آن خرده بگیریم.


سید‌عباسی همچنین درباره شرایط فدراسیون والیبال و عدم برگزاری انتخابات این فدراسیون عنوان کرد: در حال حاضر پست‌هایی که در فدراسیون والیبال مشغول به کار هستند، از رئیس تا دبیر، همگی با سرپرست اداره می‌شوند و این شرایط باعث می‌شود که فدراسیون ثبات لازم را نداشته باشد. افرادی که به صورت موقت در یک فدراسیون مشغول به کار هستند، نمی‌توانند برای آینده برنامه‌ریزی بلندمدتی داشته باشند و از این نظر قطعاً والیبال ایران با مشکل روبه‌رو می‌شود. به خصوص اینکه امسال، سال منتهی به المپیک است و رقابت‌های انتخابی المپیک و قهرمانی جهان پیش روی ملی‌پوشان ایران است.


وی ادامه داد: بعد از اینکه ضیایی به خاطر قانون منع به کارگیری بازنشستگان از فدراسیون والیبال رفت، باید شرایط انتخابات را فراهم می‌کردند. در حال حاضر گفته می‌شود که بعد از لیگ ملت‌های والیبال، سازوکار انتخابات اجرا می‌شود اما به نظرم این بدترین زمان ممکن است چرا که ما انتخابی المپیک را پیش رو داریم و نباید در این مسابقه حساس، تیم با چالش انتخابات روبه‌رو شود. اگر قصد برگزاری انتخابات والیبال را داشتند باید تا قبل از لیگ ملت‌ها این کار صورت می‌گرفت تا اگر تشعشعات منفی هم در مورد انتخابات به وجود بیاید در لیگ ملت‌ها خنثی می‌شد و به انتخابی المپیک نمی‌رسید. به هر حال اینکه گفته می‌شود بعد از لیگ ملت‌ها انتخابات انجام می‌شود را من باور نمی‌کنم و بهتر است این کار اجرا نشود.


انتهای پیام/4051/4057/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته