دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
06 خرداد 1398 - 06:00
طباطبایی در گفتگو با آنا:

مصرف ماده مخدر «گل» توسط جوانان نگران‌کننده است

یک درمانگر اعتیاد با اشاره به عوارض ناشی از مصرف ماده مخدر گل برای جوانان اظهار کرد: مصرف ماده مخدر «گل» توسط جوانان نگران‌کننده است.
کد خبر : 384150
620.jpg

محمد طباطبایی در گفتگو با خبرنگار حوزه انتظامی گروه اجتماعی خبرگزاری آنا با انتقاد از رواج مصرف ماده مخدر گل بین نوجوانان و جوانان اظهار کرد: ماده مخدر گل که امروزه طرفداران بسیاری را بین افراد پیدا کرده است، عوارض خطرناکی دارد که با مصرف حتی یک‌بار از این ماده افراد معتاد می‌شوند. بسیاری از جوانان گل را ماده مخدر نمی‌دانند و برای گذراندن اوقات فراغت دست به مصرف آن می‌زنند، درحالی که مصرف ماده مخدر گل ضربان قلب را بالا برده و به‌نوعی بی‌قراری به فرد حاصل می‌شود. 


وی تصریح کرد: اکثر جوانان بعد از مصرف ماده مخدر گل به پرخاشگری می‌پردازند که همین اقدام زمینه را برای نزاع فراهم می‌کند، به‌طوری که آمار نزاع و قتل بعد از مصرف مواد مخدر در کشور رو به افزایش است، لذا مصرف گل زمینه را برای بروز دیگر آسیب‌های اجتماعی فراهم می‌کند.


این درمانگر اعتیاد ادامه داد: برخی از افرادی که برای ترک اعتیاد به ما مراجعه می‌کنند از جوانان و نوجوانانی هستند که در مدارس و مراکز آموزشی به مصرف مواد مخدر و به‌ویژه ماده مخدر گل مشغول بودند، لذا نهادهای متولی باید با نظارت دقیق خود از ورود مواد مخدر به مراکز آموزشی خودداری کنند.


طباطبایی با بیان اینکه درحال حاضر بعد از تریاک، ماده مخدر گل با 11 درصد رتبه دوم مصرف را بین معتادان دارد اظهار کرد: امیدواریم رسانه‌ها با تولید برنامه‌های مناسب و تأثیرگذار، خانواده‌ها را از عوارض ناشی از مصرف ماده مخدر گل آگاه کنند تا جوانان به راحتی به سمت مصرف این ماده مخدر نروند.


انتهای پیام/4110/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته