دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
حجت‌الاسلام حسینی:

نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم با استقبال بسیار خوبی روبه‌رو شد

قائم‌مقام بیست و هفتمین دوره نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم با اشاره به پایان یافتن نمایشگاه قرآن، استقبال مخاطبان از این نمایشگاه را بسیار خوب ارزیابی کرد.
کد خبر : 384130
BS0K4293.jpg

به گزارش خبرنگار حوزه معارف اسلامی گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری آنا، بیست و هفتمین دوره نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم شامگاه چهارم خردادماه در مصلای حضرت امام خمینی (ره) به کار خود پایان داد.


بر اساس این گزارش، در این دوره نمایشگاه قرآن از 22 اردیبهشت تا چهارم خرداد به مدت 13 روز در مصلای امام خمینی (ره) برگزار شد که در این دوره ۸۷ نهاد ‌و مؤسسه، ۲۱ نهاد غیردولتی، ۱۸ نهاد دولتی، ۱۸ نهاد دانشگاهی، ۱۶ نهاد حوزوی و ۱۴ نهاد استانی حضور داشتند.


این گزارش حاکی است، امسال بخش بین‌الملل نمایشگاه برای اولین بار در صحن اصلی مصلای حضرت امام خمینی (ره) برگزار شد. همچنین شاهد برگزاری ۳۷ نشست و کارگاه تخصصی در حوزه فعالیت‌های پژوهشی و آموزشی بودیم.


حجت‌الاسلام سیدحمید حسینی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری آنا گفت: امسال ۱۷ هزار و ۲۰۰ عنوان کتاب در نمایشگاه عرضه شد که رکورد فروش کتاب‌های دینی در نمایشگاه بیست و هفتم شکسته شد و بیش از ۲۵ میلیارد تومان میزان فروش این بخش بود.


وی راه‌اندازی باشگاه همراهان نمایشگاه را از دیگر ابتکارات این دوره نمایشگاه برشمرد و بیان کرد: این باشگاه پل ارتباط نمایشگاه و مخاطبان به شمار می‌رفت که در سال گذشته حدود ۱۷ هزار عضو و امسال بیش از ۶۹ هزار عضو آن شدند.


قائم‌مقام بیست‌ و هفتمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم تصریح کرد: در این دوره ساختارهای نمایشگاه بازبینی و برخی بخش‌ها تخصصی‌تر تفکیک شدند، همچنین بخش‌های فروشگاهی تخصصی‌تر حاضر شدند و صرفه‌جویی‌های بسیاری در هزینه‌های نمایشگاه را در این دوره شاهد بودیم.


وی افزود: نفرات برگزیده کمیته‌ها و بخش‌های مختلف در این نمایشگاه معرفی شدند که غرفه کودک از کمیته فرهنگ و هنر دینی، غرفه آموزش و تحلیل مفهوم‌سازی قرآنی کودکان از کمیته آموزش و پژوهش، کتابخانه تخصصی صحیفه سجادیه از بخش عترت، باشگاه همراهان نمایشگاه با تقدیر از غرفه اتاق فکر از بخش فضای مجازی، غرفه جامعة القرآن الکریم از بخش مؤسسات قرآنی، بنیاد امامت از بخش مؤسسات قرآنی مردم‌نهاد، شورای عالی قرآن شهرداری تهران از بخش نهادها، دانشگاه فرهنگیان از بخش دانشگاهیان، غرفه رهیافتگان از بخش بین‌الملل، نشر جمال از بخش فروش ناشران مکتوب، غرفه یارانه‌پژوهان شرق از بخش فروش دیجیتال، حوزه علمیه قم به دلیل ارائه مشاوره‌های تخصصی در بخش حوزوی، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین از بخش استان‌ها و بانک صادرات جمهوری اسلامی ایران از جمله غرفه‌های برتر این دوره بودند.


حسینی تصریح کرد: همچنین سازمان زیباسازی شهر تهران، شرکت خدماتی کالای شهروند، سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران، سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، مؤسسه خانه کتاب، مؤسسه نمایشگاه‌های فرهنگی ایران، شرکت بهره‌برداری مصلای حضرت امام خمینی (ره)، خبرگزاری ایکنا، نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران، ستاد مدیریت بحران شهر تهران و خبرگزاری ایسنا رسانه برتر در نمایشگاه قرآن از برترین‌های این دوره نمایشگاه قرآن معرفی شدند.


انتهای پیام/4072/4090/ن


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته