دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
05 خرداد 1398 - 14:23
زیبایی‌نژاد عنوان کرد:

آگاهی و آموزش 2 راهکار مقابله با مصرف مواد مخدر

معاون دانشجویی فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی واحد شیراز گفت: آگاهی و آموزش از مهم‌ترین راهکارهای مقابله و پیشگیری از مصرف مواد مخدر هستند.
کد خبر : 384083
IMG_8060.JPG

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا از شیراز، مریم زیبایی‌نژاد صبح امروز در کارگاه آموزشی پیشگیری از اعتیاد که در دانشگاه آزاد اسلامی واحد شیراز برگزار شد، گفت: موضوع اعتیاد به مواد مخدر شیمیایی از موضوع‌های مهمی است که اکثر کشورهای جهان برای مبارزه با آن دست و پنجه نرم می‌کنند.


وی افزود: متأسفانه امروزه مواد مخدر شیمیایی جدیدی تولید شده که به دلیل بی‌اطلاعی جوانان تأثیرات بسیار منفی و ناگواری را برای افرادی که ناخواسته و از روی جهالت وارد آن می‌شوند به وجود می‌آورد.


زیبایی‌نژاد افزود: یکی از مهم‌ترین راهکارهای مقابله و پیشگیری از مصرف مواد مخدر آموزش و افزایش آگاهی است.


در ادامه رئیس انجمن علمی دانشجویی شیمی کاربردی دانشگاه آزاد اسلامی واحد شیراز اظهار کرد: با توجه به معضل اعتیاد به مواد مخدر شیمیایی در جامعه و افزایش مصرف آن به‌ویژه بین جوانان و دانشجویان کارگاه آموزشی پیشگیری از اعتیاد برگزار شد.


آرش جوابی افزود: در این راستا انجمن علمی شیمی کاربردی دانشگاه آزاد اسلامی واحد شیراز اقدام به برگزاری کارگاه آموزشی پیشگیری از اعتیاد با هدف افزایش سطح آگاهی و اطلاعات دانشجویان نسبت به اثرات مصرف مواد مخدر و با تأکید بر آشنایی دانشجویان با مواد مخدر شیمیایی و روانگردان‌های صنعتی و آثار مخرب مصرف این مواد مخدر کرده است.


وی گفت: رواج مواد مخدر شیمیایی و صنعتی در جامعه یک تهدید جدی است و می‌بایست در جنبه‌های گوناگون با این پدیده به مبارزه پرداخت.


عضو هیئت علمی گروه شیمی کاربردی دانشگاه آزاد اسلامی واحد شیراز  هم طی سخنانی اظهار کرد: اعتیاد به مواد مخدر سال‌هاست که یکی از مهم‌ترین معضلات اجتماعی در جهان است.


کتایون کمالی گفت: اعتیاد به مواد مخدر پیامدهای زیانباری مانند تخریب منابع طبیعی و اجتماعی، اقتصادی، پولشویی، تهدید امنیت اجتماعی، سست‌شدن بنیان خانواده‌ها و هزینه‌های گزاف بهداشتی دارد.


کمالی افزود: بررسی این مسئله به علوم مختلفی از جمله روانشناسی، پزشکی، علوم اجتماعی و حقوق مرتبط می‌شود و امیدواریم استادان صاحب‌نظر در فرصتی مناسب این معضل را از دیدگاه علم خود مورد بررسی قرار دهند.


رئیس دفتر پیشگیری درمان و کاهش آسیب اعتیاد سازمان بهزیستی استان فارس نیز در این کارگاه آموزشی به بررسی دلایل گرایش به اعتیاد و به معرفی مواد مخدر شیمیایی و آثار زیان‌بار مصرف آن پرداخت و در ادامه به راهکارهای پیشگیری و ترک و درمان اعتیاد اشاره کرد.


قدرت‌الله محکم تصریح کرد: مصرف مواد مخدر شیمیایی و روانگردان‌های صنعتی در نوجوانان و جوانان با باورهای غلط و اطلاعات نادرست که نسبت به مواد مخدر دارند، ارتباط مستقیم دارد.


به گزارش آنا، در حاشیه برگزاری این کارگاه آموزشی که  به همت و همکاری انجمن علمی دانشجویی شیمی کاربردی دانشگاه آزاد اسلامی واحد شیراز و حوزه معاونت پژوهش و فناوری و معاونت دانشجویی و فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی واحد شیراز برگزار شد، نمایشگاه ویژه مواد مخدر با همکاری پلیس مبارزه با مواد مخدر استان فارس و با شعار «نه به اعتیاد» با استقبال دانشجویان روبه‌رو شد.


انتهای پیام/4117/4103/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته