دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
05 خرداد 1398 - 12:00
وظیفه در گفتگو با آنا:

توفان امروز و فردا در تهران جولان می‌دهد

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی گفت: امروز و فردا به دلیل وجود موج ناپایدار در مرکز کشور شاهد توفان محلی خواهیم بود.
کد خبر : 384067
9970324_794.jpg

احد وظیفه در گفتگو با خبرنگار حوزه محیط زیست گروه اجتماعی خبرگزاری آنا، گفت: امروز و فردا به دلیل وجود موج ناپایدار در مرکز کشور شاهد توفان محلی خواهیم بود.


وی افزود: به دلیل شرایط حاکم و عبور موج ناپایدار جوی، همچنین هوای گرم پایین جو، شرایطی فراهم شده که ناپایداری جوی را به دنبال دارد.


مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی خاطرنشان کرد: طبق اطلاعات وزش باد امروز از روز قبل ضعیف‌تر است و سرعت باد به 14 تا 15 متر بر ثانیه می‌رسد. این در حالی است که روز گذشته سرعت باد 22 متر بر ثانیه بود.


وی با تأکید بر اینکه فردا نیز شاهد توفان محلی خواهیم بود، ادامه داد: این موج در حال گذر است و پدیده‌های محلی را ایجاد می‌کند.


وظیفه ادامه داد: سازوکار و شکل‌گیری توفان‌های محلی با جزئیات تغییر می‌کند و کوچک‌ترین تغییرات می‌تواند شرایط را متفاوت کند. به همین دلیل این رخدادها وابسته به دیده‌بانی است.


مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی خاطرنشان کرد: توفان امروز در بازه زمانی نیم‌ساعت تا یک ساعت رخ خواهد داد.


وی با اشاره به اینکه مدل‌های عددی این باد شدید قابل پیش‌بینی نیست، ادامه داد: در زمان وقوع باید تحولات آن مورد بررسی قرار گیرد. در روز گذشته نیز از طریق شبکه 5 و شهرداری آماده‌باش داده شد و به همین دلیل خسارت زیادی نداشتیم.


وظیفه اظهار کرد: امروز هم شرایط روز گذشته حاکم است زیرا با رصد و پایش مشخص شده که پتانسیل رخداد وجود دارد اما شدت سرعت باد نسبت به روز گذشته کمتر خواهد بود.


انتهای پیام/4087/پ


انتهای پیام/

برچسب ها: احد وظیفه توفان
ارسال نظر
هلدینگ شایسته