دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
04 خرداد 1398 - 21:16
رئیس دانشگاه آزاد لارستان:

جامعه تشنه عدالت علوی است

رئیس دانشگاه آزاد لارستان گفت: به گفته یكی از بزرگان، امیرمؤمنان علی(ع) در محراب عبادت از شدت عدلش به شهادت رسید و امروز جامعه ما تشنه این عدالت غنی علوی است.
کد خبر : 383948
photo_2019-05-15_16-15-54.jpg

به گزارش خبرنگار خبرگزاري آنا از لارستان، ظهر امروز با حضور گسترده كاركنان دانشگاه آزاد اسلامی واحد لارستان، كارگاه آموزشی تفسیر روزانه سوره مبارکه حشر به همت دفتر فرهنگ اسلامی دانشگاه در نمازخانه شهید آگاه این واحد دانشگاهی برگزار شد.


رئیس دانشگاه آزاد اسلامی لارستان با تلاوت آیاتی از این سوره مبارکه به بررسی نقش تاریخی صالحان اشاره كرد و گفت: بزرگداشت مقام صالحان و معلمان راستین بشریت، موجب می‌شود كه جامعه فعال‌تر شده و مدیران با دقت‌نظر بیشتر، فعالیت‌هایشان را ساماندهی كنند.


مهدی زارع با بیان اینکه هرچند اجرای عدالت در جامعه ممكن است هزینه‌های سنگینی داشته باشد؛ اما ارزش آن را دارد كه انسان به‌خاطر بیان حق و حقیقت حتی از جان شیرین خود بگذرد، اظهار كرد: با استناد به سخن یكی از بزرگان، امیرمومنان علی(ع) در محراب عبادت از شدت عدلش به شهادت رسید و امروز جامعه ما تشنه این عدالت غنی علوی است كه تأكیدات رهبر فرزانه انقلاب اسلامی بر اجرای این امر مهم و دوری از تبعیض و فاصله‌های طبقاتی، نشان از نگاه حكیمانه ایشان به سیره ناب آن حضرت و آرمان‌های بلند امیرمومنان علی(ع) است.


وی اضافه کرد: جامعه‌ای كه از عدالت تهی باشد، مُرده است. البته نباید از این نکته غافل شد كه جامعه اسلامی، جامعه‌ای متوازن است كه در كنار اجرای عدالت به نیازهای مهم دیگر مادی و معنوی مردم نیز توجه جدی دارد.


رئیس دانشگاه آزاد اسلامی لارستان خاطرنشان كرد: وظیفه دانشگاهیان، استادان و مدرسان دانشگاهی این است كه با تبیین اندیشه‌های ناب امام علی(ع) و اعلام آن به جامعه، این اجتماع را از خطرات بزرگی كه آن را تهدید می‌كند مصون دارد.


زارع متذكر شد: جامعه ایمانی، جامعه‌ای است كه افراد آن با هم برابر و برادر هستند و نسبت به هم كینه و نفرتی ندارند و این بخشی از نظام كامل اجتماعی اسلام برای پیروان خود بوده و طرح جامعی را برای زندگی فردی و اجتماعی آنها ارائه می‌دهد.


وی توضیح داد: در مكتب اسلام كه برای پیروان خود طرح كاملی از راه و رسم زندگی تبیین می‌کند؛ بدیهی است كه مردم را در مسائل سیاسی و اجتماعی نیز سهیم كرده و بصیرت‌افزایی را در دستور كار خود قرار دهد.


رئیس دانشگاه آزاد اسلامی لارستان مطرح كرد: در دین اسلام، مومن در مواجهه با كافران و منافقان، ترسی به دل راه نمی‌دهد و محور همه فعالیت‌هایش، رضایت خداوند متعال است؛ چراكه از نظر مومن موحد هراس از مرگ و ترسیدن از غیرخداوند، ناشی از سطحی‌نگری و سبک‌سری است.


زارع تشریح كرد: قرآن به ما یاد می‌دهد که هرچند امكانات و تجهیزات مادی و فیزیكی، الزاماً امنیت‌ساز نیست؛ اما طبق كلام الهی، جامعه اسلامی برای حراست از خود باید از تمامی ادوات و امكانات لازم بهره جوید.


وی در پایان یادآور شد: دانشگاهیان به عنوان قشر مولد فرهنگی و پیشرو در نظریه‌پردازی دینی و علمی، باید سهم مهمی را در شناسایی تفكر و عقاید بزرگان دین، خصوصاً كلام امیرمومنان حضرت علی(ع) و تبیین اندیشه‌های ناب آن حضرت برای مردم داشته باشند.


انتهای پیام/4078/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته