دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
04 خرداد 1398 - 17:03
رزمنده دفاع مقدس:

مقاومت و ایستادگی تنها راه پیروزی مقابل دشمنان است

رزمنده دفاع مقدس گفت: اتکای به خدا و تلاش و فداکاری نیروهای نظامی و مردم زمینه‌ساز پیروزی رزمندگان اسلام بر دشمنان در دوران دفاع مقدس شد.
کد خبر : 383906
image_2019_5_25-16_28_52_413_CP1.jpg

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا از بندرگز، یوسف اسدپور عصر امروز در نشست بصیرتی «ایثار، مقاومت و پیروزی» در دانشگاه آزاد اسلامی واحد بندرگز گفت: سوم خرداد سالروز فتح خرمشهر در تاریخ جنگ ایران و عراق از اهمیت ویژه‌ای برخوردار بوده و نقطه مهم و حساس تاریخ انقلاب اسلامی است.


وی اضافه کرد: زمانی که انقلاب اسلامی به پیروزی رسید، گروه‌های مختلفی ایجاد شدند تا با نظام جمهوری اسلامی درگیر شوند.


رزمنده دفاع مقدس با اشاره به اهمیت آزادسازی خرمشهر تصریح کرد: مقاومت مردم خرمشهر، حماسه‌ای به یاد ماندنی در طول تاریخ انقلاب اسلامی باقی گذاشت  که هرگز با دیگر مقاومت‌ها قابل مقایسه نیست و تاریخ گویای پایداری، ایثار و جاودانگی انقلاب است.


اسدپور عنوان کرد: صدام و نظامیان بعثی همه تلاش، توان و تدبیر خود را برای حفظ اشغال خرمشهر از آغاز تصرف آن به کار گرفتند و این شهر را به گمان خود به دژی نفوذناپذیر تبدیل کردند؛ اما این سلاح عزم و ایمان رزمندگان به مکتب، رهبری، عشق و علاقه به میهن اسلامی بود که با دست خالی چنان مقاومت جانانه‌ای کردند که در تاریخ بی‌نظیر ماند.


وی خاطرنشان کرد: در جنگ تحمیلی عراق علیه ایران بسیاری از کشورهای غربی و متحدانش  به کمک صدام آمدند تا کار ایران را یکسره کنند و تنها چند کشور مثل سوریه بودند که کمک‌هایی در جنگ به ایران کردند؛ اما آنان هم چندان قدرتمند نبودند.


اسدپور به عملیات بیت‌المقدس اشاره کرد و یادآور شد: فتح خرمشهر در نتیجه عملیات بیت‌المقدس بود که با اتکای رزمندگان به  خدا، تلاش و فداکاری مردم فداکار خرمشهر موجب شکست و عقب‌نشینی دشمنان بعثی شد و خرمشهر بعد از 19 ماه به دست رزمندگان اسلام افتاد و دستاوردهای عظیمی برای سپاه اسلام داشت.


وی در ادامه سخنان خود بر ضرورت اجرایی‌کردن بیانیه گام دوم انقلاب اسلام تأکید کرد و توضیح داد: مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب نگاه ویژه‌ای به جوانان دارند و استادان و دانشجویان باید برای اجرایی و عملی کردن بیانیه گام دوم انقلاب تلاش کنند و باید نگاه مطالبه‌گری داشته باشند و وظیفه قشر دانشگاهی در این برهه از زمان بسیار تعیین‌کننده است.


این رزمنده دفاع مقدس به اتفاقات اخیر به‌ویژه تحرکات آمریکا در منطقه اشاره و تشریح کرد: مقام معظم رهبری بارها تأکید کردند که جنگی در نخواهد افتاد و ما اهل مذاکره با طرف عهدشکن نیستیم و این جنگ اراده‌ها است؛ نه جنگ نظامی  و هرکجا مسلمانان با اخلاص و برای خدا گام در مسیری بردارند، یقین داشته باشند که بر دشمنان پیروز خواهند شد.


اسدپور، بهترین راه برای مقابله با دشمنان را مقاومت و ایستادگی عنوان و تأکید کرد: اگر قرار بود که تحریم‌ها بر پیشرفت کشور تأثیر بگذارد و مانع پیشرفت ما شود باید در زمینه دفاع هم همینطور باشد؛ بنابراین می‌بینیم نه‌تنها تأثیری بر کشور نداشته؛ بلکه موجب پیشرفت نظامی ایران در عرصه‌های مختلف موشکی و دفاعی شده است.


وی به بحث مطالبه‌گری در کشور پرداخت و گفت: در کشور چندان به بحث مطالبه‌گری پرداخته نشده و باید استادان و دانشجویان وارد کار شوند و مطالبه‌گری را در جامعه تقویت کنند و بهترین جایگاه در کشور دانشگاه‌ها هستند تا به‌طور جدی به آن بپردازند.


انتهای پیام/4078/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته