دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
یک کارشناس حوزه ارتباطات:

می‌توان از طریق آموزش در همه کشورها کنسولگری فرهنگی داشته باشیم

مدیرعامل مجموعه آ‌موزشی فرادرس گفت: با آموزش موضوعات مختلف می‌توانیم به‌نوعی کنسولگری فرهنگی در همه کشورها داشته باشیم.
کد خبر : 383758
47581611_1830602870395369_6429020071707155030_n.jpg

سیدمصطفی کلامی‌هریس در گفتگو با خبرنگار حوزه رسانه گروه اجتماعی خبرگزاری آنا، درباره نرم‌افزار فرادرس که با همکاری وزارت ارشاد راه‌اندازی شده است، گفت: فرادرس یک نرم‌افزار آموزشی است که بیش از 60 نوع آموزش مهارتی در آن تدریس می‌شود که می‌توان به آموزش‌ فتوشاپ، برنامه‌نویسی، نرم‌افزاری و کامپیوتر اشاره کرد.


وی حضور دانشجویان در ایجاد نرم‌افزار فرادرس اظهار کرد: بخشی از مدرسان ما خودشان دانشجوی فوق‌لیسانس یا دکتری هستند؛ از دانشجوی کارشناسی توقعی نیست که از آنها در تدریس استفاده شود، ولی بخشی از مدرسان بیشتر از 800 نفر هستند که بخش قابل توجهی از آنان دانشجویان دکتری یا فوق‌لیسانس هستند که تدریس می‌کنند و از این ناحیه هم درآمد دارند.


مدیرعامل مجموعه آ‌موزشی فرادرس افزود: بیش از 80 پرسنل داریم که به‌طور مستقیم شاغل هستند و 840 نفر به‌صورت مدرس شاغل هستند که به شکل‌های مختلف چرخه انتقال دانش و اشتغال را انجام می‌دهند؛ البته خیلی از افراد هم برعکس دانشجوها می‌آیند یک چیزی یاد می‌گیرند و دنبال کارآفرینی و کارهای دیگر می‌روند.


وی درباره بین‌المللی شدن این مجموعه گفت: 9 هزار نفر از دانشجویانی که در این حوزه فعال هستند از کشورهای افغانستان، کردستان عراق، کشورهای حاشیه خلیج فارس و ایرانیان مقیم خارج از کشور هستند؛ البته فاز بین‌المللی فرادرس را به‌تازگی فعال کرده و به صورت خیلی جدی‌تر تست‌هایش را انجام دادیم.


کلامی‌هریس افزود: ما در دو سال گذشته از 136 کشور دنیا دانشجو داشتیم، برای اینکه بزرگی این 136 کشور را بگویم در نظر بگیرید که جمهوری اسلامی در 98 کشور دنیا کنسولگری دارد، یعنی ما می‌توانیم با آموزش به‌نوعی کنسولگری فرهنگی در همه کشورها داشته باشیم.


مدیرعامل مجموعه آ‌موزشی فرادرس ادامه داد:‌ اولین کشوری که ما در آن مخاطب داشتیم آمریکاست، بعد هند است، بعد کشورهای ترکیه و مصر هستند، مخاطب خیلی داشتیم ولی آموزش به زبان انگلیسی بوده و دوستان دنبال این بودند که یاد بگیرند. این آموزش‌ها چون تخصصی است، افرادی هستند که در مقطع کارشناسی ارشد یا بالاتر در حال تحصیل هستند. اصلاً ذات فرادرس همین تحصیلات تکمیلی بوده است.


انتهای پیام/4046/ن


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته