«میشه بهتر شد» ظرفیت بازپخش در شبکههای داخلی را دارد
پژمان کریمی در گفتگو با خبرنگار حوزه رادیو و تلویزیون گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری آنا ، درباره ویژهبرنامه ماه مبارک رمضان در شبکه جهانی جامجم گفت: «میشه بهتر شد» عنوان مجموعه رمضانی گروه معارف شبکه جهانی جامجم به تهیهکنندگی میثم ریاحی است که هر شب از ساعت 22 به وقت تهران به مدت 55 دقیقه روی آنتن میرود.
وی اظهار کرد: همان طور که از عنوان این برنامه هم برمیآید، در «میشه بهتر شد» افراد نمونهای که چه در ایران و چه در جامعه ایرانیان خارج از کشور، منشاء خدمات و اقدامات ویژهای بودهاند، معرفی خواهند شد. انسانهایی که از جنس خود ما هستند، اما شاید ما آنها را نشناسیم؛ مثلاً یکی از مهمانان ما سالها پیش تحت پوشش کمیته امداد بود، اما از راه حلال تلاش کرد و خلاقیت به خرج داد، توکل داشت و امروز صاحب یکی از بزرگترین مزارع کشاورزی در ایران است؛ یا پذیرای کسانی بودیم که برای مهرورزی مؤثر، کار تهیه غذای گرم برای بیخانمانها را به عهده گرفتهاند.
این مجری تلویزیون عنوان کرد: در یکی دیگر از برنامهها، با پزشکی گفتگو کردیم که در مناطق فقیرنشین آفریقا طبابت میکند و هزینهای نمیگیرد؛ این فرد دو درمانگاه به نام امام رضا (ع) در کشور برونئی برپا کرده و از این طریق به تبلیغ اسلام و تشیع و فرهنگ ایرانی پرداخته است. در مجموع این برنامه حال و هوای رمضانی دارد.
وی با تأکید بر این که این برنامه این ظرفیت را دارد که از شبکههای داخلی هم بازپخش داشته باشد، افزود: درست است که «میشه بهتر شد» در شبکه جهانی جامجم سه مرتبه باز پخش دارد و از فضای مجازی هم قابل مشاهده است، اما من اگر جای مدیران تلویزیون بودم حتماً این برنامه را در شبکههای سراسری داخلی هم پخش میکردم. اگر چه مخاطبان اصلی برنامه ما ایرانیان خارج از کشور هستند اما پیامهای این برنامه انسانی و بدون مرز است و گستره آن میتواند مخاطبان داخلی و خارجی را پوشش بدهد.
کریمی بیان کرد: در برنامه «میشه بهتر شد» با کسانی هم آشنا میشویم که ساکن ایران هستند اما مخاطب داخلی آنها را نمیشناسد و خیلی عجیب است که آدمهایی چنین بزرگ، بینام و نشان هستند و کار میکنند. به نظر من نباید معرفی آنها را به ایرانیان خارج از کشور محدود کنیم. امیدوارم در روزهای باقیمانده ماه مبارک رمضان یا در سایر ایام سال شاهد بازپخش این برنامه در یکی از شبکههای داخلی کشور باشیم. با توجه به بازخوردهایی که از مخاطبان شبکه جهانی جامجم داشتیم این برنامه در ردیف برنامههای پربیننده این شبکه است و این ظرفیت را برای پخش در شبکههای داخلی دارد.
وی ادامه داد: از همان ابتدای طراحی برنامه، بر این نظر بودیم که «میشه بهتر شد» باید دارای اجزای متنوعی باشد، به همین دلیل است که در این برنامه ما بخش خوانش خاطرات مخاطبان جامجم گذاشتیم؛ خاطراتی که توسط مخاطبان شبکه جهانی جامجم ارسال میشود. در بخش دیگری، از طریق اسکایپ با مخاطبان شبکه جامجم در اقصی نقاط دنیا ارتباط برقرار میکنیم و آنها مطالب و نکات خود را که مرتبط با ماه مبارک رمضان است بیان میکنند.
مجری برنامه «میشه بهتر شد» گفت: در یک بخش دیگر از برنامه هر شب یکی از شهدای کشورمان را که امنیت و آرامش و ثبات کنونی کشور را مدیون فداکاریهای آنها هستیم، معرفی میکنیم. اینها بخشهای اصلی برنامه هستند. یک بخش دیگر اجرای ترانه است که هر شب یک خواننده دو ترانه اجرا میکنند که موضوع یک ترانهاش درباره ایران است.
وی افزود: در انتخاب خوانندگان و مهمانان دنبال سلبریتیمحوری نبودهایم، بلکه خواستیم فضایی را فراهم کنیم که امکان ارائه هنر هنرمندان کشورمان باشد، به نوعی چهرههای سلبریتی برای ما، همان مهمانهایی هستند که کارهای ارزشمندی انجام دادهاند؛ پزشکی که در آفریقا تدریس میکند به فکر نام نیست. یا پزشک دیگری مهمان ما بود که بعد از 14 سال خداوند به ایشان فرزندی عطا کرده بود و به پاس این اتفاق الان دو مرکز را برای نگهداری ایتام و بچههای بدسرپرست ایجاد کرده است. ما اینها را سلبریتی میدانیم و سعیمان این است که اقدامات آنها را برجسته کنیم.
کریمی خاطرنشان کرد: ما این قول را به مخاطبان خود دادهایم که هر شب با یک مهمان متفاوت روبهرو شوند. مهمانانی که تلاش کردهاند در زمینه کاری که انجام میدهند درجه یک باشند.
انتهای پیام/4072/4104/
انتهای پیام/