دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
03 خرداد 1398 - 10:01
امیرعبداللهیان:

تداوم وعده‌های بی‌عمل اروپا، به خروج تهران از برجام منجر می‌شود

دستیار ویژه رئیس مجلس در امور بین‌الملل با انتقاد از اقدامات آمریکا تأکید کرد: تداوم وعده‌های بی‌عمل اروپا به خروج تهران از برجام منجر می‌شود.
کد خبر : 383584
201905100969191881.jpg

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری آنا از خانه ملت، یِنس پلوتنر مدیرکل سیاسی وزارت خارجه آلمان با دستیار ویژه رئیس مجلس در امور بین‌الملل  دیدار و گفتگو کرد.


حسین امیرعبداللهیان در این دیدار با تأکید بر روابط تاریخی دو کشور و اعلام آمادگی برای توسعه همه‌جانبه مناسبات تهران و برلین گفت: فقدان اقدام عملی از سوی طرف‌های اروپایی در اجرای تعهدات برجامی خود، بزرگترین مانع  در مسیر حفظ برجام است.


وی با تأکید بر اهمیت رایزنی‌های دیپلماتیک افزود: زمان رو به پایان است. تداوم خرید نفت ایران توسط اروپا و راه‌اندازی فوری کانال بانکی مؤثر، حداقل اقدام اروپا برای مقابله با رفتار نادرست کاخ سفید و ترمیم اعتماد در حال از دست رفتن با اروپاست.


دستیار ویژه رئیس مجلس در امور بین‌الملل با انتقاد شدید از اقدامات تحریک‌آمیز آمریکا یادآور شد: اروپا یا باید اقدامی عملی و مؤثر به‌عمل آورد و یا شاهد مسیر جدید اتخاذشده از سوی ایران باشد.


پلوتنر نیز در این دیدار ضمن تأکید بر اهمیت حفظ برجام، خواستار تداوم دیپلماسی و مذاکره به‌عنوان تنها راه‌حل سیاسی برای برون‌رفت از مشکلات فعلی شد.


دو طرف همچنین در خصوص مسائلی همچون تحولات منطقه، تأثیر سیاست‌های نادرست و غیرعقلانی آمریکای ترامپ در جهان، ضرورت تمرکز بر راه حل سیاسی در قبال بحران‌های منطقه به بحث و تبادل نظر پرداختند.


انتهای پیام/4034/پ


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته