دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
02 خرداد 1398 - 11:21
یک مسئول میراث فرهنگی خبر داد:

کشف مجسمه مومیایی حین معامله غیرمجاز در دزفول

فرمانده یگان حفاظت میراث فرهنگی خوزستان گفت: یک مجسمه مومیایی به همراه چند شیء تاریخی حین معامله غیرمجاز در شهرستان دزفول کشف و ضبط شد.
کد خبر : 383478
دزفول6.jpg

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری آنا از میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خوزستان، رامین مکناوی گفت: یک مجسمه مومیایی به همراه چند شیء تاریخی حین معامله غیرمجاز در شهرستان دزفول کشف و ضبط شد.


وی افزود: درپی گزارش واصل مبنی بر خرید و فروش  اشیاء تاریخی در راسته آهنگران شهرستان دزفول، موضوع در دستور کار این فرماندهی قرار گرفت و نیروهای پایگاه حفاظت شهرستان دزفول ضمن سیر مراحل قضائی و هماهنگی با پلیس آگاهی و یگان امداد آن شهرستان، به‌صورت نامحسوس به محل مورد نظر عزیمت کردند.


فرمانده یگان حفاظت میراث فرهنگی خوزستان ادامه داد: نیروهای پایگاه پس از اطمینان از صحت موضوع، طی یک عملیات پلیسی و مشترک با حضور نیروهای انتظامی و پلیس آگاهی، با استفاده از عنصر غافلگیرانه در حین معامله خرید و فروش اشیاء تاریخی،  موفق به دستگیری پنج نفر با هویت معلوم شدند.


مکناوی افزود: در این عملیات دو مجسمه مومیایی کوتوله، یک مجسمه سنگی، 47 قطعه سنگی و سفالی منقوش  به خط میخی  و یک کوزه سفالی منقوش  به خط میخی از این سوداگران کشف و ضبط شد و اشیاء مکشوف به همراه متهمان ضمن تشکیل پرونده به منظور سیر مراحل قانونی تحویل مقامات قضایی شدند.


انتهای پیام/4076/پ


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته