دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
معاون وزیر ارشاد:

برگزاری جشنواره حکمت و نیایش دوسالانه شد

معاون قرآن و عترت وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: جشنواره حکمت و نیایش که برای نخستین بار در کشور برگزار شد قرار است به‌صورت دوسالانه برگزار شود. 
کد خبر : 383432

به گزارش خبرنگار حوزه رسانه گروه اجتماعی خبرگزاری آنا ، احد جاودانی عصر امروز در مراسم اختتامیه جشنواره حکمت و نیایش اظهار کرد: از همه عزیزانی که به این رخداد مبارک کمک کردند تشکر دارم که با کمک آنها توانستیم حرکت بدیعی را در جهت شناسایی دو کتاب عظیم نهج‌البلاغه و صحیفه سجادیه انجام دهیم. 


دبیر جشنواره حکمت و نیایش افزود: این جشنواره به دو کتاب نهج‌البلاغه و صحیفه سجادیه می‌پردازد که نام حکمت برگرفته از کتاب نهج‌البلاغه و نیایش برگرفته از کتاب صحیفه سجادیه است.


عبدالهادی فقهی‌زاده هم در این مراسم اظهار کرد: این جشنواره که برای نخستین بار در کشور برگزار شد قرار است به‌صورت دو سالانه برگزار شود. 


معاون قرآن و عترت وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی بیان کرد: تاکنون جشنواره تخصصی در رابطه با سیره عترت برگزار نشده بود که برای اولین بار در کشور به میزبانی استان تهران برگزار شد. 


فقهی افزود: این دو کتاب از بزرگ‌ترین مفاهیم و معاصر بشریت است که به ترجمه درونی و غیرمستقیم مفاهیم قرآن کریم می‌پردازد.
حجت‌الاسلام عبدالعلی گواهی هم در ادامه این جشنواره بیان کرد: از همه برگزارکنندگان این جشنواره تشکر می‌کنم که برای اولین بار آن را به انجام رساندند. کتاب صحیفه سجادیه در خصوص یکی از بهترین یادگار عصمت ‌و طهارت و با زبان دعا و نیایش است.


تولیت امامزاده صالح(ع) افزود: اگر بخواهیم صحیفه سجادیه را از عرصه هنر نگاه کنیم زبانمان از شرح این واقعه عظیم عاجز است.


گواهی بیان کرد: تقاضا دارم که هرکسی از منظر خود به این واقعه عظیم و پناهگاه بی‌بدیل و بی‌نظیر صحیفه سجادیه توجه کنیم.


انتهای پیام /۴۰۴۶/پ


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته