دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
01 خرداد 1398 - 16:02
یک استاد حوزه و دانشگاه:

ازدواج باید آگاهانه و به‌دور از منفعت‌های مادی باشد

استاد حوزه و دانشگاه با تأکید بر ترویج فرهنگ ازدواج بین جوانان آن را کاری واجب خواند و گفت: ازدواج باید بر پایه آگاهی و به‌دور از منفعت‌های مادی شکل بگیرد.
کد خبر : 383339
13980231 (32).jpg

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا از بندرعباس، مریم ریاضی تهرانی در جمع دانشجویان در شرف ازدواج دانشگاه آزاد اسلامی واحد بندرعباس، ازدواج را از سنت‌های مبارک اسلامی دانست که باید آن را بین جوانان ترویج و توسعه داد.



وی، شناخت زوجین از یکدیگر را در کنار پایبندی به مسائل دینی و اخلاقی از مهم‌ترین ارکان تحکیم خانواده برشمرد و اضافه کرد: ازدواج آگاهانه، ساده، بدون تشریفات و هزینه‌های گزاف در کنار پایبندی به مسائل دینی و مذهبی می‌تواند در تحکیم و استحکام خانواده نقش مهمی داشته باشد.


این استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به شرایط اقتصادی جوانان خاطرنشان کرد: صبر و توکل بر خدا از بزرگترین عواملی است که می‌تواند مشکلات را آسان و مسیر را هموار کند.


ریاضی تهرانی با بیان اینکه جوانان باید اهل قناعت باشند تا بتوانند زندگی خود را رشد دهند، تصریح کرد: امروز تجمل‌گرایی و نگرش غلط، جوانان را از اصل ازدواج دور کرده است که باید با فرهنگ‌سازی این فرهنگ غلط را از اذهان جوانان دور کرده و به سمت ازدواج ساده و آسان سوق دهیم.


یک کارشناس حوزه فرهنگی نیز در این نشست با تشریح برنامه‌های فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی واحد بندرعباس برای پیشبرد اهداف فرهنگی به‌خصوص در حوزه ازدواج یادآور شد: استفاده از ابزار تشویقی برای دانشجویان، تغییر نگرش جوانان به ازدواج، ترویج فرهنگ ازدواج ساده و آسان از مهم‌ترین برنامه‌هایی است که در دانشگاه آزاد بندرعباس دنبال می‌شود.


فروغ زارعی اضافه کرد: ترغیب جوانان به ازدواج باید منطبق بر  فرهنگ اسلامی، ساده و معنوی بوده و از ریخت و پاش بیهوده و هزینه‌های پرزرق و برق نیز خودداری شود.


وی ابراز امیدواری کرد که بتوانیم با توسعه فرهنگ اسلامی و ازدواج آسان و ساده قدم‌هایی در راه خدمت به میهن عزیزمان برداریم.


انتهای پیام/4078/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته