دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

آدیداس و نایک به ترامپ نامه نوشتند

تولیدکنندگان آمریکایی در اعتراض به افزایش تعرفه بر روی کفش‌های وارداتی چینی به ترامپ نامه نوشتند.
کد خبر : 383122
3.jpg

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری آنا از سی ان ان، نایک، آدیداس، فوت لاکر و بسیاری از تولیدکنندگان بین‌المللی مطرح صنایع کفش آمریکا،  تصمیم ترامپ در بالا بردن تعرفه  گمرکی روی کفش‌های چینی را  مصیبت‌بار خواندند.


آنها معتقدند هرگونه افزایش تعرفه روی کفش‌های چینی به‌سرعت و برای درازمدت روی صنایع و مصرف‌کنندگان آمریکایی تأثیر منفی خواهد گذاشت.


در نامه‌ای که 170 تولیدکننده کفش در آمریکا برای ترامپ نوشته‌اند، آمده است این افزایش تعرفه برای صنایع داخلی آمریکا بسیار مخرب خواهد بود.


این نامه در وب‌سایت صنایع کفش آمریکا نیز منتشر شده است و برای اکثر مقامات تجاری دولت آمریکا نیز فرستاده شده است.


ترامپ در ماه گذشته تعرفه 200 میلیارد دلاری را بر روی کفش‌های ساخت چین اعمال کرد و این تعرفه بر روی مواد اولیه و سایر ملزومات صنایع کفش آمریکا که از چین وارد می‌شد نیز اعمال شده است.


ترامپ این موضوع را برای تجارت 325 میلیارد دلاری روی سایر محصولات وارداتی از چین که مالیات پرداخت نمی‌کنند نیز در دست اقدام دارد و در نظر دارد بقیه صنایع کفش، اسباب‌بازی و سایر محصولات مصرفی را  نیز با تعرفه بیشتر وارد کند.


کارشناسان معتقدند افزایش 25 درصدی تعرفه گمرکی موجب تحمیل 7 میلیارد دلار هزینه اضافی به خانواده‌های آمریکایی شده است.


این افزایش قیمت تحمیلی به مصرف‌کنندگان آمریکایی در نامه یاد شده آمده است.


این در حالی است که 75 درصد بازار کفش‌های وارداتی آمریکا را چین در اختیار دارد و زنجیره صنایع کفش آمریکا وابستگی زیادی به صنایع چینی دارد.


انتهای پیام/4129/4083/پ


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته