دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
31 ارديبهشت 1398 - 20:41
تقوی:

کسی که با دشمن سازش می‌کند، شایسته مدیریت نیست

دبیر شورای مرکزی جامعه روحانیت مبارز گفت: مدیر باید اهل مشورت و دشمن‌شناس باشد تا بتواند رودرروی دشمن بایستد و کسی که با دشمن سازش می‌کند، شایسته مدیریت نیست.
کد خبر : 383107
IMG23522190.jpg

به گزارش خبرنگار حوزه احزاب و تشکل‌های گروه سیاسی خبرگزاری آنا، حجت‌الاسلام سیدرضا تقوی در نشست جامعه اسلامی مدیران که عصر امروز در مجتمع فرهنگی و آموزشی آدینه برگزار شد، با بیان اینکه یک مدیر اسلامی دارای ویژگی‌هایی است، اظهار کرد: مدیر اسلامی نباید بی‌کفایت باشد و نیز نباید حریص باشد یا فکر و ذکرش پست و مقام باشد و این ویژگی باید در تمام مقام‌های دولتی رعایت شود و رئیس‌جمهور و وزیر و وکیل نمی‌شناسد؛ لذا مدیری باید بر اریکه مدیریت اسلامی تکیه بزند که حریص نباشد.


وی گفت: همچنین مدیر نباید تحمیلی باشد تا اطرافیان او برای تبعیت از این مدیر کراهت نداشته باشند، امری که قرآن آن را مورد تأکید قرار داده است. همچنین عدم ضعف یکی دیگر از ویژگی‌های مدیر اسلامی است و مدیر باید تجربه و شجاعت داشته باشد.


دبیر شورای مرکزی جامعه روحانیت مبارز مستبد نبودن را یکی دیگر از ویژگی‌های مدیر اسلامی دانست و خاطرنشان کرد: مدیر باید اهل مشورت و دشمن‌شناس باشد تا بتواند رودرروی دشمن بایستد و کسی که با دشمن سازش می‌کند، شایسته مدیریت نیست. 


تقوی با بیان اینکه مدیر اسلامی نباید دارای روحیه اشرافیت‌طلبی باشد، گفت: مدیر باید خود را شبیه به مردم کند و شبیه به ملوک شدن مورد انزجار رسول مکرم اسلام و اصول دینی است. همچنین مدیر نباید ویژه‌خوار باشد و نیز نباید فکر کند چون مدیر است می‌تواند از امتیازات شخصی برخوردار باشد و دست در بیت‌المال بیندازد.


وی با تأکید بر اینکه مدیر اسلامی باید به نماز اهمیت دهد، گفت: مدیر اسلامی نباید نماز را سبک بشمارد و ضروری است که نماز جماعت را در برنامه‌های روزانه خود بگنجاند.


دبیر شورای مرکزی جامعه روحانیت مبارز تأکید کرد: مدیر اسلامی باید تقوا داشته باشد و باید افرادی را برای کارگزار نظام انتخابات کند که اهل تقوا و حیاء باشد. همچنین مدیر اسلامی باید قانون‌مند و از خانواده‌های نجیب باشد و نیز ضروری است که یک مدیر اسلامی مدافع محرومان باشد و شبانه‌روز به فکر محرومان باشد و اگر مشاهده کرد مردم در محرومیت زندگی می‌کنند همانند آن‌ها زندگی کند.


تقوی بیان کرد: یک مدیر اسلامی باید اخلاق نیکو، علوی و مهدوی داشته باشد و نباید کاری کند که مرزهای اخلاقی و معنوی نادیده گرفته شود و همچنین یک مدیر اسلامی از منظر دین نباید سوءسابقه داشته باشد و همان موضوعی که رهبر معظم انقلاب اسلامی مطرح کردند؛ یعنی اینکه یک فتنه‌گر نباید در دستگاه‌های دولت دارای مسئولیت باشند.


انتهای پیام/۴۰۷۹//4123/پ


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته