دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
دبیر انجمن واردکنندگان خودرو:

تعرفه واردات خودروهای هیبریدی آزاد نشده است

دبیر انجمن واردکنندگان خودرو درباره خبر آزادسازی تعرفه واردات خودروهای هیبریدی گفت: این خبر کذب است زیرا اساساً واردات خودرو همچنان ممنوع است.
کد خبر : 383089
1571856.jpg

مهدی دادفر در گفتگو با خبرنگار حوزه صنعت گروه اقتصادی خبرگزاری آنا، درباره خبر آزادسازی تعرفه واردات خودروهای هیبریدی گفت: این خبر کذب است چراکه اساساً واردات خودرو همچنان ممنوع است.


وی با بیان اینکه مدیرکل دفتر مقررات صادرات و واردات سازمان توسعه تجارت خبر واردات خودروهای هیبریدی را رد کرده است، ادامه داد: موضوع حذف تعرفه واردات خودروهای هیبریدی بر اساس طرحی که 15 ماه قبل به مجلس رفته بود دوباره در مجلس به جریان افتاده است.


دبیر انجمن واردکنندگان خودرو افزود: حذف تعرفه واردات خودروهای هیبریدی قسمتی از طرح کلی ساماندهی خودرو بوده است که در مورد آن تصمیم‌گیری قرار بود بشود.


دادفر با تأکید بر اینکه در حال حاضر هیچ نوع خودروی خارجی اجازه واردات به کشور ندارد، گفت: اگر تعرفه واردات خودرو را منفی هم کنند هیچ تأثیری در قیمت خودرو ندارد چون هیچ خودرویی به کشور وارد نمی‌شود.


وی درباره صحبت‌هایی مبنی بر اینکه با برداشتن تعرفه خودروهای هیبریدی قیمت خودروهای تولید داخل کاهش می‌یابد، تصریح کرد: این خبر از اساس اشتباه است و هیچ تأثیری بر بازار خودروهای داخلی هم نخواهد داشت.


انتهای پیام/4092/4083/پ


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته