دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
31 ارديبهشت 1398 - 18:42
ظریف:

مایل نیستیم با کسانی که عهد خود را می‌شکنند مذاکره کنیم

وزیر امور خارجه ایران تصریح کرد که جمهوری اسلامی تمایلی برای مذاکره با کسانی که عهدشکن هستند، ندارد.
کد خبر : 383086
580.jpg

به گزارش حوزه سیاست خارجی گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا از اسپوتنیک، محمدجواد ظریف در گفتگو با شبکه خبری سی ان ان تأکید کرد: تا زمانی که آمریکا به ایران احترام نگذارد، هیچ شانسی برای مذاکره بین دو کشور وجود نخواهد داشت.


وی افزود: ایران با آمریکا مذاکره نخواهد کرد، مگر اینکه واشنگتن از طریق رعایت تعهداتش ذیل برجام نشان دهد که برای ایران احترام قائل است.


رئیس دستگاه دیپلماسی کشورمان در خصوص تحرکات اخیر آمریکا در منطقه نیز تصریح کرد: آمریکا با تقویت حضور نظامی خود در منطقه بازی بسیار بسیار خطرناکی را آغاز کرده است. اعزام این‌همه تجهیزات نظامی به منطقه‌ای که خود آبستن حوادث زیادی است، اقدامی بسیار خطرناک محسوب می‌شود و آمریکا باید در این زمینه بسیار محتاطانه‌تر رفتار کند.


وزیر امور خارجه ایران در خصوص خروج یک‌جانبه آمریکا از برجام نیز خاطرنشان کرد: ما در قضیه برجام با حسن نیت رفتار کردیم و مایل نیستیم با کسانی که عهد خود را می‌شکنند، مذاکره کنیم.


ظریف در پایان تأکید کرد: ایران هرگز در برابر تهدیدها سر تعظیم فرود نخواهد آورد. ایران هرگز تحت‌فشار مذاکره نخواهد کرد. شما نمی‌توانید ایرانی‌ها را تهدید کنید و از آن‌ها انتظار مذاکره داشته باشید. راه انجام این کار [مذاکره با ایران] احترام است و نه تهدید.


انتهای پیام/4106/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته