دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
22 شهريور 1394 - 10:32

آیت‌الله هاشمی رفسنجانی به مناسبت حادثه مکه پیام تسلیت صادر کرد

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام در پی حادثه خونین مکه مکرمه، پیام تسلیتی به مسلمین جهان صادر کرد.
کد خبر : 38305

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری آنا، آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در پیام خود با ابراز همدردی با همه آسیب‌دیدگان و مجروحان این حادثه و عرض تسلیت به خانواده‌های داغدار در اقصی نقاط کشورهای اسلامی به‌ویژه خانواده و بازماندگان زائر ایرانی، گفت: امیدوارم مسئولان امر، تمهیدات و تدارکات لازم را برای رسیدگی سریع به مجروحان، آن هم در زمانی که میلیون‌ها زائر از سراسر دنیا برای انجام مناسک حج به آن سرزمین مشرف می‌شوند، انجام دهند.


وی ادامه داد: از مسئولان جمهوری اسلامی ایران در سازمان حج و زیارت، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، سازمان هلال احمر و سایر دست‌اندرکاران امدادرسانی، تقدیر و تشکر می‌کنم که با حضور و اقدام به موقع خویش، از گسترش صدمات و تلفات این حادثه جلوگیری کردند. از مسئولان امر انتظار می‌رود جهت کاهش آلام حادثه‌دیدگان و خانواده‌های آنان، به اقدامات و خدمات‌رسانی خود سرعت بیشتری ببخشند.


به گزارش آنا جمعه شب گذشته، بزرگترین عملیات توسعه در تاریخ مسجدالحرام به همراه وزش باد و بارش باران، باعث شد فاجعه‌ای در این حرم امن الهی به بار آید که در آن ده‌ها نفر از حجاج خانه خدا که برای ادای مناسک سالانه حج به مکه آمده بودند، کشته و ده‌ها نفر دیگر زخمی شوند. برطبق آمار ارائه شده به‌وسیله پادشاهی عربستان، در این حادثه که در زمان بسیار شلوغی رخ داد، 107 نفر کشته و 240 نفر دیگر زخمی شدند.


همچنین رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال احمر، درباره آخرین وضعیت مصدومان حادثه سقوط بالابر در مکه مکرمه اعلام کرده است که ۳۲ نفر مجروح و متاسفانه یک زائر ایرانی در این حادثه جان باخته است.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته