دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

برنامه روز سینما در انجمن سینمای جوانان شهرهای مختلف

همزمان با روز ملی سینما، انجمن سینمای جوانان در شهرهای مختلف برنامه‌های متفاوتی تدارک دیده است.
کد خبر : 38244

به گزارش گروه فرهنگی آنا و به نقل از روابط عمومی انجمن سینمای جوانان ایران، همزمان با روز ملی سینما برابر با 21 شهریور ماه انجمن سینمای جوانان در شهرهای مختلف برنامه‌های متفاوتی تدارک دیده است که بخشی از این برنامه‌ها در ادامه می‌آید.


نمایش 15 فیلم کوتاه در کردستان


همزمان با شنبه 21 شهریورماه روز ملی سینما مراسمی توسط انجمن سینمای جوانان استان کردستان با همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان و کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برگزار می‌شود.


در این مراسم 15 فیلم کوتاه داستانی و انیمیشن که برای شر کت در المپیاد فیلمسازی نوجوانان کشور توسط نوجوانان شهر سنندج ساخته شده نمایش و از کارگردانان آنها تقدیر می‌شود.


این مراسم با حضور مدیران فرهنگی، فیلمسازان و عوامل اجرایی فیلم‌های مذکور روز شنبه ساعت 10:30 صبح در خیابان طالقانی، جنب پارک نسیم،کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برگزار می‌شود.


نمایش فیلم بلند«جاده های فرعی» در سنندج


همچنین طی روزملی سینما، فیلم بلند«جاده های فرعی » به کارگردانی اشکان احمدی از فیلمسازان انجمن سینمای جوانان کردستان و عضو شورای تولید، ساعت 18 روز شنبه در سالن آمفی تئاتر مجتمع فرهنگی هنری فجر سنندج برای فیلمسازان، عوامل تولید فیلم، هنرجویان و علاقه‌مندان نمایش داده می‌شود.


این فیلم روایتگر مسافرت زن و مردی جوان از شهری مرزی به سوی تهران است و زن در طول مسیر متوجه می‌شود که در ماشینشان کالای قاچاق وجود دارد و......


سایر عوامل این فیلم عبارتند از: نویسندگان فیلمنامه: اشکان احمدی و فریدون محمدزاده،تصویر بردار: سرکیو مسگری، صدا بردار: ارسطو مفاخری، صدا گذار: سهراب حسین زاده و مدیر تولید: نظیر میرزایی است.


اشکان احمدی از جمله کارگردانانی است که به همراه سالم صلواتی از استان کردستان مجوز ساخت فیلم سینمایی بلند را از اداره کل سینمای حرفه‌ای دریافت کرده است.


اکران فیلم‌های انجمن سینمای جوانان در تنگستان


انجمن سینمای جوانان تنگستان با مشارکت اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی، اداره آموزش و پرورش شهرستان، کانون پرورشی و فکری کودکان و نوجوانان اهرم، جشن «روز ملی سینما» را برگزار می‌کند.


شنبه21 شهریور ساعت 18:30 سالن مجتمع فرهنگی و هنری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی تنگستان میزبان هنرمندان، فیلمسازان، عکاسان، دوستداران و علاقه‌مندان به هنر سینما است.


در مراسم«جشن روز ملی سینما» فیلم‌های تولید شده انجمن سینمای جوانان تنگستان در شش ماهه اول سال، اکران و نمایش داده می‌شود. درمیان این فیلم‌ها، دو فیلم که به المپیاد فیلمسازی نوجوانان کشور ارسال شده نیز قرار دارند.


تقدیر از عوامل فیلم‌های تولیدی و به نمایش در آمده از بخش‌های دیگر این رویداد فرهنگی است که با حضور مسئولان فرهنگی استانی و شهرستانی برگزار خواهد شد.


مهمترین بخش این جشن، نمایشگاه عکسی جذاب از صحنه و پشت صحنه فیلم‌های تولیدی است که در ابتدا و بدو ورود مراجعه‌کنندگان، برای عموم نمایش داده می‌شود.


شرکت در این جشن بزرگ برای عموم آزاد است و هدف از برگزاری این رویداد، نزدیک کردن مردم به فضای سینما و آشنایی مردم شهرستان با فعالیت‌های انجمن سینمای جوان و شناخت استعدادهای جدید است.


رونمایی از 52 فیلم المپیاد فیلمسازی در اصفهان


انجمن سینمای جوانان استان اصفهان با همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان و همراهی معاونت فرهنگی جهاد دانشگاهی استان اصفهان روز سینما را برگزار می‌کند.


در این برنامه که به اکران تولیدات نخستین المپیاد فیلمسازی نوجوانان اختصاص دارد، از 52 فیلم تولید شده در دفتر اصفهان رونمایی می‌شود.


رونمایی از 10 فیلم کوتاه داستانی در رشت


روز 21 شهریور مقارن با یکصد و پانزدهمین سال ورود سینما به ایران و روز ملی سینما ویژه برنامه‌ای در سالن وارش مجتمع فرهنگی و هنری خاتم الانبیاء اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گیلان در شهر رشت با حضور مسئولان فرهنگی و اجرایی استان، سرپرستان، فیلمسازان و اعضای انجمن سینمای جوانان استان گیلان با مشارکت سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری رشت برگزار می‌شود.


در این برنامه فیلم‌های منتخب المپیاد فیلمسازی نوجوانان استان گیلان با حضور فیلمسازان نوجوان و خانواده‌هایشان به نمایش گذاشته می‌شود و همزمان با جشن روز ملی سینما جشن پایان دوره المپیاد فیلمسازی نوجوانان استان برگزار خواهد شد و از این فیلمسازان تقدیر می‌شود.


از دیگر برنامه‌های ویژه این روز می‌توان به رونمایی از ده فیلم کوتاه داستانی از ده فیلمساز فعال استان گیلان با موضوع شهر رشت با عنوان «رشت: قصه‌های یک شهر» اشاره کرد که با مشارکت سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری رشت و انجمن سینمای جوان استان گیلان تولید شده است.


اواخر اردیبهشت امسال آیین افتتاح تولید پروژه «رشت قصه های یک شهر» با حضور دکتر صاحب قدم شهردار رشت، فرید فرخنده کیش مدیرعامل انجمن سینمای جوانان ایران و آرش رصافی مدیرتولید انجمن سینمای جوانان ایران برگزار شده بود.


مهمانان ویژه امسال جشن روز ملی سینمای ایران در رشت محمدرضا بهشتی منفرد سرپرست معاونت هماهنگی امور مناطق و استان‌ها و سرپرست اجرایی المپیاد فیلمسازی نوجوانان انجمن سینمای جوانان ایران، فرزاد موتمن و اسماعیل براری از فیلمسازان فعال سینمای ایران هستند.


همزمان با رشت در سایر دفاتر استان هم ویژه برنامه‌هایی برای جشن روز ملی سینمای ایران برپاست که از آن جمله می‌توان به تقدیر از فیلمسازان المپیاد فیلمسازی نوجوانان در همه دفاتر، تقدیر از مدرسان و فیلمسازان باسابقه و مدیرسینمایی لاهیجان در انجمن سینمای جوانان این شهر اشاره کرد.


اهدای گواهینامه آموزشی به فارغ‌التحصیلان در انجمن سینمای جوانان رودبار، تقدیراز کیهان ضمیری سرپرست پیشین و برپایی نمایشگاه عکس در شهر تالش از جمله دیگر برنامه هایی است که به مناسبت روز سینما برگزار می‌شود.


مستند «تقدیم با عشق سینما الوند» در همدان اکران شد


در این مستند که در آستانه روز سینما در همدان اکران شد، امیررضا رشتی، سیدمیثم حسنی و حامد پریزاده اتفاقاتی که برای سینما الوند همدان گذشته است را روایت می کنند.


امیرشهاب رضویان، مجیدبرزگر، علی نائینی، عباس عرب‌زاده، امیرلطفیان و پرویز شکری از جمله کسانی هستند که در این فیلم خاطرات خود را از سینما الوند بیان می‌کنند.


همراه با نمایش، نشست نقد و بررسی این فیلم باحضور اساتید و هنرجویان فیلمسازی استان برگزار شد.


امیررضا رشتی یکی ازکارگردانان فیلم در پاسخ به این سوال که آیا این فیلم بومی می‌تواند برای مخاطب غیربومی جذابیت داشته گفت: «در همه جای دنیا هر اثری که به ریشه‌های خود وفادار بوده، بین‌المللی‌تر شده است و اصلا می‌توان این طور گفت که سینما به ذات پدیده‌ای بین‌المللی است.»


وی در خصوص ضرورت حضور کارگردانان در فیلم و قسمت‌هایی که با حضور آن‌ها در ماشین می‌گذرد گفت: «شاید دلیلش خودشیفتگی باشد چرا که ما احساس کردیم با این کار بر جذابیت و کمیک بودن اثر اضافه می‌شود.»


رشتی گفت: «ما مطلقا اعتقاد نداریم که یک کار بی نقص ارائه داده‌ایم و بدون شک کار ایراداتی دارد که اگر بر این باور باشیم این اثر کامل است، قطعا راه را اشتباه آمده‌ایم.»


سیدمیثم حسنی یکی دیگر از کارگردانان فیلم هم گفت: «خاطراتی که در این فیلم عنوان می‌شود خاطراتی است که در همه سینماها بوده است. علاوه بر این ما در این قسمت‌ها سعی داشتیم با نشستن در ماشین به عنوان یک وسیله متحرک گذر زمان را نشان دهیم.»


حامد پریزاده دیگر کارگردان جوان فیلم در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه این مستند اطلاعات چندانی به مخاطب نمی‌دهد و ما درباره تعطیلی سینما مطلب زیادی نمی‌شنویم، گفت: «این امر کاملا عامدانه بوده است و ما به دنبال ساخت مستندی انتقادی درباره تعطیلی سینما نبودیم، بلکه دغدغه ما بیان تاریخ اجتماعی این سینما و فهم درست از خود سینما و افرادی که به این سینما می‌آمدند، بود.»


وی گفت: «جدا از علاقه شخصی ما راویان خاموش این فیلم بودیم و پس از اینکه تصمیم گرفتیم فیلم نریشن نداشته باشد به این شکل در روایت فیلم حضور پیدا کردیم.»


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته