دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
29 ارديبهشت 1398 - 10:56
درگفتگو با امیر نامی عنوان شد؛

هزینه‌های جنگ با ایران برای آمریکا چقدر است؟

استاد دانشگاه عالی دفاع ملی گفت: اگر آمریکا با ایران وارد جنگ شود باید 3 و نیم برابر بیشتر از جنگ با افغانستان و عراق هزینه کند و 5 برابر بیشتر تلفات خواهد داد.
کد خبر : 382260
1077585_727.jpg

امیرسرتیپ محمدحسن نامی در گفتگو با خبرنگار حوزه امنیتی و دفاعی گروه سیاسی خبرگزاری آنا،‌ اظهار کرد: منطقه غرب آسیا یکی از 10 منطقه مهم ژئوپلیتیک و ژئواستراتژیک جهان است و به همین جهت غربی‌ها به‌ویژه استکبار و صهیونیسم بین‌الملل هیچ‌گاه ما را رها نمی‌کنند و هیچ زمانی هم با اسلام کنار نمی‌آیند و همیشه با اسلام و مسلمانان مشکل داشته‌اند و همچنان مشکل هم خواهند داشت.


وی ادامه داد: ملت ایران با آمریکا حدود چهار دهه‌ است که دچار چالش‌های جدی است و امروز کار به جایی رسیده که آمریکا به نفس افتاده و در پایان راه خود است.


استاد دانشگاه عالی دفاع ملی تصریح کرد: وقتی سند هزینه دفاعی آمریکا را بررسی می‌کنیم به این نتیجه خواهیم رسید که آن‌ها مشکلات بسیاری در بخش نیروهای مسلح‌شان دارند؛ لذا اینکه تمامی کارشناسان مسائل نظامی و بین‌المللی می‌گویند آمریکا توان جنگیدن با ایران را ندارد، براساس مستندات هزینه‌های دفاعی است؛ زیرا آمریکا زمانی‌که به افعانستان و عراق حمله نظامی کرد حدود 7 بیلیارد دلار هزینه کرد و نیز حدود هفت هزار و 600 نفر کشته داد؛ لذا اگر بخواهد با ایران وارد جنگ شود باید حدود سه و نیم برابر آن  هزینه کند و اینکه باید چهار تا پنج برابر آن کشته دهد.


نامی بیان کرد: امروز توان نظامی و دفاعی جمهوری اسلامی ایران در مرحله بسیار بالایی قرار دارد و آمریکایی‌ها و وابستگانش در منطقه این موضوع را به خوبی می‌دانند.


استاد دانشگاه عالی دفاع ملی با اشاره به شکست‌ عربستان سعودی برابر یمن گفت: وقتی که ارتشبد راحیل شریف از پاکستان یک طرح عملیاتی را به دعوت ائتلاف سعودی برای سرکوب نیروهای مقاومت یمن فرماندهی می‌کرد، اطمینان داده بود که در 30 یا 40 روز ماجرای یمن را خاتمه و حوثی‌ها را سرکوب می‌کند،‌ اما پس از گذشت چهار سال هنوز نتوانستند کاری انجام دهند؛ لذا عربستان با مشاهده شکست خود در یمن به این نتیجه رسیده که توانی برای ورود به درگیری تازه با کشور دیگر را ندارد و نمی‌تواند با ایران وارد فاز جنگی شود.


وی با بیان اینکه آمریکا پروژه جنگ سخت علیه ایران را ناممکن می‌داند، گفت‌: به همین دلیل وارد جنگ روانی و رسانه‌ای علیه جمهوری اسلامی ایران شده‌اند؛ بنابر این در این شرایط بیش از پیش نیازمند یک وحدت ملی هستیم.


انتهای پیام/4079/4123/ن


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته