دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
25 ارديبهشت 1398 - 11:07
عضو جامعه روحانیت مبارز:

مذاکره با آمریکا نفعی برای ملت ایران ندارد

عضو شورای مرکزی جامعه روحانیت مبارز گفت:‌ مذاکره و یا مذاکرات بعدی با آمریکا هیچ نفع و نتیجه‌ای برای ملت ایران در پی ندارد.
کد خبر : 381474
31397.jpg

حجت‌الاسلام حسین ابراهیمی در گفتگو با خبرنگار حوزه احزاب و تشکل‌های گروه سیاسی خبرگزاری آنا، اظهار کرد: ما قبلاً با آمریکا درباره برجام مذاکره کردیم و به توافق هم رسیده‌ایم اما عهدشکنی آمریکا موجب شد این توافق ملغی شود؛ لذا با چنین عهدشکنی نمی‌توان بر سر میز مذاکره نشست و دوباره گفتگوها را آغاز کرد. از همه مهم‌تر اینکه این عهدشکن تمام پیمان‌های بین‌المللی را زیر پا می‌گذارد و با این وجود مذاکره هیچ معنا و مفهومی ندارد.


وی با طرح این سؤال که اگر مذاکره کنیم آیا به نتیجه‌ای خواهیم رسید یا خیر، گفت: حتی اگر توافقی هم صورت گیرد چه تضمینی وجود دارد که آمریکا دوباره عهدشکنی نکند و یا اینکه چه بهره‌ای از این مذاکره نصیب منافع ملی ما خواهد شد. برجام توافقی بود که 6 کشور قدرتمند جهان آن را امضا کردند و در شورای امنیت هم به تصویب رسید و تمامی قوانین بین‌المللی در این توافق به اجرا درآمد، اما در نتیجه مشاهده کردیم آمریکا به‌راحتی هرچه تمام از این توافق بین‌المللی و مورد تأیید شورای امنیت به‌طور یک‌جانبه خارج شد؛ لذا مذاکره و یا مذاکرات بعدی هیچ نتیجه‌ای برای ملت ایران در پی نخواهد داشت.


عضو شورای مرکزی جامعه روحانیت مبارز خاطرنشان کرد: سخنان دیروز مقام معظم رهبری در جمع مسئولان نظام، حکیمانه و باید فصل‌الخطاب مسئولان کشور قرار گیرد و ایشان این را به وضوح بیان کردند که یک مؤمن از یک سوراخ دو بار گزیده نمی‌شود. لذا تکرار تجربه گذشته صحیح و عقلانی نیست و اگر دوباره چنین تجربه‌ای صورت بگیرد، به‌طور قطع برای ما پشیمانی به ثمر خواهد آورد.


ابراهیمی در ادامه به موضوع عدم وقوع جنگ میان ایران و آمریکا اشاره کرد و گفت: امروز آمریکا آن‌قدر درگیر مشکلات و گرفتاری‌های داخلی و بین‌المللی است که دیگر نایی برای جنگ ندارد. این کشور توان انجام این کار را هم ندارد؛ زیرا نه آمریکا مانند گذشته ابرقدرت و قدرتمند است و نه ایران مانند پیش از انقلاب ضعیف و وابسته. امروز جمهوری اسلامی ایران دیگر در منطقه تنها نیست؛ زیرا عراق، سوریه، حزب‌الله و یمن پشتیبان ما هستند و ایران به الگویی برای مبارزان مسلمان در منطقه تبدیل شده است و عاشقانه جمهوری اسلامی ایران را الگو قرار می‌دهند و این را به‌خوبی می‌دانند که از دستاوردها و اقتدار جمهوری اسلامی بهره خواهند برد و به همین دلیل نمی‌گذارند که قدرت منطقه‌ای جمهوری اسلامی تضعیف شود.


وی بیان کرد: بنابر فرموده رهبر معظم انقلاب امروز دیگر زمان جدل و بزن و دررو نیست؛ زیرا اگر آمریکا بخواهد با جمهوری اسلامی وارد نزاع و خصومت شود، دیری نخواهد پایید که در باتلاق فرو خواهند رفت.


انتهای پیام/4079/4123/ن


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته