دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
03 خرداد 1398 - 06:54
نقش در گفتگو با آنا:

3 محصول فناورانه دانشگاه آزاد اسلامی نجف‌آباد تجاری‌سازی می‌شود

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد نجف‌آباد از تجاری‌سازی حداقل سه محصول فناورانه این واحد دانشگاهی در سال جاری خبر داد.
کد خبر : 382190
c189d40e-00c4-4334-851b-c7223e189460.jpg

امیررضا نقش در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری آنا در نجف‌آباد درباره دستاوردهای سال گذشته و برنامه‌های سال 98 دانشگاه آزاد اسلامی واحد نجف‌آباد اظهار کرد: این دانشگاه بزرگ‌ترین مجموعه آموزش عالی در مرکز ایران و یکی از دو واحد جامع با درجه مستقل دانشگاه آزاد اسلامی در کشور و دارای اعتبار بالای داخلی و بین‌المللی است.


وی افزود: دانشگاه آزاد اسلامی واحد نجف‌آباد زیرساخت‌ها و توانمندی‌های ویژه و منحصربه‌فردی مانند بیش از 180 آزمایشگاه و کارگاه مجهز، دو مرکز رشد مصوب، 11 مرکز تحقیقاتی متنوع، یک پژوهشکده مصوب وزارت علوم و بالغ‌ بر 290 رشته تحصیلی دایر در 10 دانشکده مصوب  دارد که از این تعداد 170 رشته در مقطع تحصیلات تکمیلی بوده و با بهترین سرانه فضای آموزشی و پژوهشی بین دانشگاه‌های کشور فعال است.


رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد نجف‌آباد گفت:‌ این واحد دانشگاهی سال 1398 را سال چابک‌سازی نظام‌ها و فرآیندهای سازمانی و تحول در پژوهش و فعالیت‌های دانش‌بنیان در راستای هدایت پژوهش‌ها به سمت پژوهش‌های فناورانه و اثربخش با رویکرد مسئله‌محور و ارزش‌آفرین، هماهنگ با سیاست‌های مدیریتی کلان دانشگاه آزاد اسلامی می‌داند.


نقش تصریح کرد: با ترسیم این اولویت،  راهبردهایی مانند توسعه ارتباط با صنعت و جذب حداکثری طرح‌های پژوهشی برون‌دانشگاهی، حمایت از ایده‌های فناورانه و توسعه کیفی و کمی مراکز رشد و واحدهای فناور مستقر، حمایت و توسعه شرکت‌های دانش‌بنیان را می‌توان از اهداف دانشگاه آزاد اسلامی واحد نجف‌آباد در سال جاری نام برد.


وی اظهار کرد: تجاری‌سازی محصولات فناورانه و سرمایه‌گذاری در راستای افزایش درآمدهای غیرشهریه‌ای، ارتقای سطح کیفی و کمی ارائه خدمات پژوهشی و آزمایشگاهی به ذی‌نفعان خارجی و توسعه آموزش‌های مهارتی و کوتاه‌مدت و رویدادهای کارآفرینی و استارت‌آپ‌ها در رأس اولویت‌های راهبردی سال 98 واحد نجف‌آباد است.


رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد نجف‌آباد مطرح کرد: افزایش درآمدهای غیرشهریه‌ای حداقل به میزان 25 درصد به نسبت شهریه دریافتی در عملکرد سال مالی 98 و تجاری‌سازی حداقل سه محصول فناورانه و تدوین و اجرایی‌شدن نظام موضوعات در طرح پایش شرکت بزرگ ذوب‌آهن اصفهان در راستای تفاهم‌نامه منعقده بین دانشگاه آزاد اسلامی و این شرکت و مأموریت واگذارشده از جانب رئیس دانشگاه آزاد اسلامی به واحد نجف‌آباد به یاری حضرت حق و همت و تلاش خالصانه همکاران خبرهای خوش سال 98 واحد نجف‌آباد خواهد بود.


نقش بیان کرد: آنچه که امروز از دانشگاه‌های مطرح کشور انتظار می‌رود تغییر رویکرد دانشگاه‌ها از آموزش محوری به پژوهش‌محوری آن هم پژوهش‌های کاربردی و مسئله‌محور و منتهی به فناوری ارزش‌آفرین است به عبارتی فناوری‌های سخت و نرمی که بتواند نیازهای روز جامعه و معضلات و مشکلات اجتماع را رفع کنند.


وی افزود: مهم‌ترین موضوع در این تغییر رویکرد، تغییر در زیست‌بوم دانشگاه‌هاست به عبارتی لازمه تکمیل چرخه تبدیل علم به فناوری و فناوری به محصول و خدمت در دانشگاه‌ها، ایجاد زمینه‌های لازم در حمایت از ایده‌های فناورانه، توسعه کارآفرینی و مهارت‌آموزی و مهارت‌ورزی است که در این میان به‌طور قطع حمایت از دانشجویان خلاق و صاحب ایده و استفاده از توانمندی‌های اعضای هیئت علمی به‌عنوان سرمایه‌های انسانی دانشگاه اولویت مهمی است.


رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد نجف‌آباد درباره دستاوردهای سال گذشته این دانشگاه به آنا گفت: سال 97 با جذب بالغ‌ بر 35 میلیارد ریال طرح پژوهشی برون دانشگاهی از صنعت توانستیم دو برابر بودجه پیش‌بینی‌شده را محقق کنیم و این در حالی است که مجموع درآمدهای غیرشهریه‌ای این واحد دانشگاهی به 21.5 درصد از شهریه رسید که هر دو این شاخص‌ها رکوردی در تاریخچه فعالیت واحد نجف‌آباد بوده است.


نقش، نهایی شدن اتصال خط دو متروی اصفهان به دانشگاه آزاد اسلامی واحد نجف‌آباد و پیش‌بینی دپو و ایستگاه قطار شهری در داخل دانشگاه و نیز واگذاری مأموریت کشوری در اجرایی شدن تفاهم‌نامه بین دانشگاه آزاد اسلامی و شرکت ذوب‌آهن اصفهان و پایش ذوب‌آهن را از موفقیت‌های کسب‌شده سال 1397 دانست.
انتهای پیام/4121/4062/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته