دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
28 ارديبهشت 1398 - 04:55
نماینده ونزوئلا در سازمان ملل:

روبل روسیه جای دلار آمریکا را خواهد گرفت

نماینده ونزوئلا در سازمان ملل از رایزنی این کشور برای استفاده از روبل روسیه به جای دلار آمریکا خبر داد.
کد خبر : 381919
3.jpg

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری آنا از راشاتودی، نماینده ونزوئلا در سازمان ملل با اعلام این خبر افزود: علاوه بر این، کشورش از سال گذشته در حال مذاکره برای استفاده از اوراق نفتی تضمین‌شده دولت ونزوئلا بر پایه ارز دیجیتال به نام El Petro با روسیه است.


دولت ونزوئلا این اوراق نفتی را به قیمت هر بشکه نفت در بازار جهانی پیوند زده و در همین راستا پشتوانه واحد پولی خود، بولیوار را نیز بر اساس El Petro تعیین کرده است.


ونزوئلا در حال حاضر با تورم 10 میلیون درصدی دست به گریبان است و نماینده ونزوئلا در سازمان ملل متحد دراین‌باره تصریح کرده است که کشورش بر حمایت‌های مالی روسیه حساب می‌کند.


به گزارش آنا، الپترو اولین ارز دیجیتالی بود که توسط یک دولت فدرال (ونزوئلا) صادر شد. طبق گفته دولت ونزوئلا، الپترو یک توکن حمایت از نفت است که به عنوان یک ارز قانونی صادر می‌شود و می‌تواند برای پرداخت مالیات، هزینه‌ها و سایر خدمات عمومی مورداستفاده قرار گیرد.


دولت ونزوئلا برنامه‌های خود را برای الپترو در یک وب‌سایت انحصاری که برای این ارز ساخته شده شرح داده است. طبق این وب‌سایت دولتی، قیمت الپترو درنهایت به قیمت یک بشکه نفت در ونزوئلا خواهد رسید.


انتهای پیام/4129/4083/ن          


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته