دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
21 شهريور 1394 - 17:17
کوتاه از واحدهای آذرشهر، سلسله، مرودشت، تهران جنوب، دهاقان و تهران مرکز

از مراسم دعای ندبه کشوری در آذرشهر تا قدردانی سردار از واحد دهاقان

مراسم دعای ندبه کشوری صبح روز جمعه در سالروز شهید مدنی در مسجد حاج کاظم آذرشهر به همت سپاه ناحیه آذرشهر و ادارات و نهادهای این شهر با مشارکت دانشگاه آزاد اسلامی برگزار شد.
کد خبر : 38190


به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا، مراسم دعای ندبه کشوری صبح روز جمعه در سالروز شهید مدنی در مسجد حاج کاظم شهرستان آذرشهر به همت سپاه ناحیه آذرشهر و ادارات و نهادهای این شهر با مشارکت دانشگاه آزاد اسلامی واحد آذرشهر با حضور اکثریت مردم و کارکنان و استادان و دانشجویان این واحد دانشگاهی برگزار شد.


این همایش ساعت شش و نیم صبح آغاز شده و با پخش مستقیم از شبکه های سیما واستان همراه بود و تمامی مسئولان شهر اعم از راستگو فرماندار، شهردار و دیگر مسئولان حضور داشتند.



مسابقه شمیم خدمت نماز جمعه سلسله از سوی دفتر فرهنگ اسلامی دانشگاه آزاد اسلامی برگزار شد


در آستانه آغاز سال تحصیلی 94-95 دانشگاه‌ها مسابقه این هفته «شمیم خدمت» نماز جمعه الشتر با حضور، استادان، کارکنان و دانشجویان این مرکز و امت همیشه در صحنه و خداجو در مصلای نماز جمعه این شهر برگزار شد.


سرپرست مرکز سلسله به عنوان سخنران پیش از خطبه‌ها با توجه به ارزش علم و دانش‌اندوزی و تاکید آن در اسلام به بیان خدمات نظام جمهوری اسلامی ایران پس از پیروزی انقلاب اسلامی و از جمله تاسیس و خدمات 33 ساله دانشگاه آزاد اسلامی در توسعه عدالت آموزشی برای همه اقشار و همه استانهای کشور از جمله استان لرستان پرداخت .


دکتر محمد اکبریانی از افزایش و تنوع رشته‌ها در مرکز سلسله به 14 رشته کاردانی و 11 رشته کارشناسی پیوسته و ناپیوسته و طرح‌های ماندگارفرهنگی و توسعه مراکز دانش‌بنیان بعنوان خدمات جدید دانشگاه یاد کرد .
در حاشیه این مراسم مسابقه شمیم خدمت با طرح سوال و توزیع آن بین نمازگزاران و همچنین نمایشگاه برنامه‌های فرهنگی اجرا شده این مرکز در معرض دید نمازگزاران و بازدیدکنندگان قرار گرفت .


برگزاری اردوی جهادی بسیج اساتید دانشگاه آزاداسلامی واحد مرودشت


اردوی جهادی بسیج اساتید دانشگاه آزاد اسلامی واحد مرودشت در دو منطقه کامفیروز شمالی و جنوبی باحضور استادان بسیجی این واحد دانشگاهی برگزار شد.


این گروه از استادان از شیراز به مقصد کامفیروز جنوبی حرکت و در یک مدرسه شبانه روزی در روستای مشهدی بیلو که محل اسکان اردوی جهادی بود، مستقر و همان شب برنامه گروه بسیج اساتید از سوی سرگروه‌­های تیم‌­های جهادی مشخص شد.


مشاوره خانوادگی در راستای رفع مشکلات خانواده و کاهش تنش‌­های موجود در ارتباط میان افراد خانواده، بیان مسایل اقتصادی، اقتصاد مقاومتی به زبان ساده و ارائه راهکارهایی برای حفظ اقتصاد خانواده در برابر خشکسالی، بررسی پتانسیل­‌ها و تنگناهای روستا و نیز امکان‌سنجی استفاده از قابلیت‌­های گردشگری روستا، رفع شبهات دینی، پاسخگویی به مسایل شرعی و تبیین اصول و احکام اسلامی در زندگی روزمره، بررسی مشکلات کشاورزی و آفات کشاورزی رایج در روستا و نیز مشخص کردن روش‌های نادرست کشاورزی در روستا از اهداف از پیش تعیین شده در این اردوی جهادی بود.


انتشار فصلنامه مهندسی آموزشی: تکنولوژی و طراحی آموزش در واحد تهران جنوب


با همکاری دست اندرکاران دفتر نشریات علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران جنوب، چهارمین شماره فصلنامه مهندسی آموزش: تکنولوژی و طراحی آموزش منتشر شد.


این فصلنامه که به سردبیری حسن رستگارپور و مدیر مسئولی سید یعقوب موسوی منتشر شده است شامل مقالاتی با عنوان‌های زیر است:


مطالعه تحلیلی فلسفه و ماهیت تکنولوژی آموزشی(حسن رستگارپور، جعفر احمدی گل)، فلسفه تکنولوژی، رویکردها، دیدگاه‌ها و برداشت‌های ناصواب، تبیینی از فلسفه تکنولوژی آموزشی برای عصر حاضر (هاشم فردانش، اعظم جمشیدی توانا)، نقش فاوا در موفقیت هنرستان‌های فنی و حرفه‌ای و کاردانش (سوران منوچهری، آزاد الله کرمی)، تاثیر روش تدریس E5 بر یادگیری و خلاقیت دانش‌آموزان (احمد احمدی، بهنام رسولی، مریم اسلام پناه، فؤاد احمدی)، بررسی تاثیر نیازهای اعضای هیات علمی بر سطح رضایت شغلی آنان (مطالعه موردی: دانشگاه آزاد اسلامی– واحد تهران جنوب) ( مهری مهریزی، علی اکبر خسروی بابادی، ساناز عزیز محمدی)، رابطه بین میزان استفاده از بازی‌های رایانه‌ای و توانایی فضایی دانش‌آموزان (راضیه محققیان یعقوبی)، تاثیر آموزش به کمک نرم افزار آموزشی «دبستان قران» بر انگیزش تحصیلی و روخوانی قرآن (حسین مومنی مهمونی، مجید پاکدامن، یار محمد رشید صید آّباد)


استادان پژوهشگران و سایر علاقه‌مندان می توانند برای دریافت اطلاعت بیشتر به https://journal.azad.ac.ir/JIEDR مراجعه کنند.


قدردانی مدیر کل بنیاد حفظ آثار و ارزش های دفاع مقدس استان اصفهان از واحد دهاقان


سردار سرتیپ دوم پاسدار مجتبی شروانیان، مدیر کل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان اصفهان در نامه‌ای به واحد دهاقان از تلاش‌های مسئولان و کارکنان واحد در راستای اشاعه فرهنگ ایثار و شهادت و تکمیل و ساخت یادمان شهدای گمنام واحد دهاقان قدردانی و تشکر کرد.


شیروانیان در سپاس‌نامه خود از واحد دهاقان گفت: تلاش‌های فراوان رئیس، اعضای هیأت رییسه و کارکنان واحد دهاقان در راستای اشاعه فرهنگ ایثار و شهادت به ویژه در تکمیل و ساخت حرم شهدای گمنام دانشگاه آزاد اسلامی واحد دهاقان را ارج می‌نهیم. امیدواریم که با توجه خداوند متعال و با توجهات خاص حضرت ولی عصر(عج) و زعامت رهبر معظم انقلاب، آیت‌الله امام خامنه‌ای«مد ظله العالی» شاهد توفیقات روز افزون شما در خدمت به نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و تداوم راه شهدای گرانقدر باشیم.


انتشار بیست وسومین شماره ازفصلنامه مهندسی مالی و مدیریت اوراق بهادار در واحد تهران مرکزی
بیست وسومین شماره فصلنامه علمی و پژوهشی مهندسی مالی و مدیریت اوراق بهادار دانشکده مدیریت در دانشگاه آزاداسلامی واحد تهران مرکزی به چاپ رسید.


فصلنامه علمی پژوهشی مهندسی مالی ومدیریت اوراق بهادار با مدیر مسئولی دکتر وحیدرضا میرابی و سردبیری دکتر فریدون رهنمای رودپشتی به رشته تحریر درآمد.


از جمله مقالات چاپ شده در این شماره می توان از بررسی میزان تاثیر عوامل موثر بر قیمت اوراق حق تقدم استفاده از تسهیلات مسکن با استفاده رویکرد ARDL ، ببرسی عدم تقارن سرعت تعدیل ساختار سرمایه: مدل استای پویا ، مدل برنامه ریزی خطی فازی برای مسئله انتخاب سبد سهام بهینه ، تجزیه وتحلیل معیارهای انتخاب پر تفوی با استفاده از تکنیک دیمتل ، بررسی مقایسه ای توان مدل های ترکیب گوسی وماشین بردار پشتیبان در تشخیص وپیش بینی حباب قیمتی ، بهینه سازی سبد سرمایه گذاری با استفاده از الگوریتم چند هدفه ازدحام ذرت برای مدل احتمالی چند دوره ای میانگین-نیم واریانس-چولگی نام برد.


چاپ مقاله عضو هیئت علمی واحد تهران مرکزی در مجله Journal of Supercomputing (Springer)
"شبکه­ کراسبار مقیاس پذیر: یک شبکه­ میان ارتباطی غیر مسدود شونده برای سیستم هایی با سایز بزرگ " عنوان مقاله دکتر محسن جهانشاهی عضوهیئت علمی واحد تهران مرکزی در مجلهJournal of Supercomputing (Springer) با ضریب تاثیر 858/0 به چاپ رسیده است.
جهانشاهی عضو هیئت علمی گروه کامپیوتر دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکزی مقاله خود را تحت عنوان"شبکه­ی کراسبار مقیاس پذیر: یک شبکه­ی میان ارتباطی غیر مسدود شونده برای سیستم هایی با سایز بزرگ "در مجله بین المللی ISI به چاپ رساند.
محسن جهانشاهی در چکیده مقاله خود بیان داشت: شبکه های میان ارتباطی در کاربردهای گسترده ای از سیستم های چند پردازنده، به منظور ایجاد اتصال بین گره های مختلف از قبیل پردازنده ها و ماژول های حافظه استفاده می شوند. با این وجود، یک مشکل بنیادی در شبکه های میان ارتباطی وجود دارد که همواره به عنوان یکی از مسائل چالش برانگیز در این حوزه مطرح بوده است.


مشکل مسدود شوندگی در این شبکه ها کارایی شبکه و در نتیجه کارایی کل سیستم را کاهش می دهد. در این میان، گزینه ی اصلی برای مقابله با این مشکل، استفاده از شبکه ی غیر مسدود شونده ی کراسبار است. با این وجود، برخی دشواری های مهندسی و مقیاس پذیری برای استفاده از این شبکه ها در سیستم هایی با سایز بزرگ وجود دارد. تعداد نقاط پین (پایه) بر روی یک تراشه ی مجتمع در سایز خیلی بزرگ نمی تواند از چند صد عدد تجاوز کند، که سایز یک شبکه­ی کراسبار را که می تواند توسط یک تراشه ی منفرد پیاده سازی بشود را محدود می کند. استفاده از ایده ی پیاده سازی چند طبقه ی شبکه ی کراسبار می تواند این مشکل را حل کند. با این وجود، مشکلی که با این ایده وجود دارد، هزینه ی سخت افزاری بالا است.


بنابراین، در این مقاله، برای مقابله با مشکلات مسدود شوندگی و مقیاس پذیری مذکور، یک پیاده سازی جدید از شبکه ی کراسبار با نام شبکه­ی کراسبار مقیاس پذیر که یک شبکه­ی غیر مسدود شونده است، ارائه شده است. علاوه بر این، نتایج تحلیل کارایی نشان میدهد که این شبکه می تواند کارایی بهتری از شبکه­ی کراسبار چند طبقه و شبکه­های میان ارتباطی چند طبقه از لحاظ قابلیت اطمینان ترمینال، متوسط فاصله ی زمانی تا بروز شکست و نرخ شکست سیستم داشته باشد.
عضو هیئت علمی گروه کامپیوتر واحد تهران مرکزی خاطر نشان ساخت: این مقاله در سال 2015 با مرتبه ISI در مجله ( Supercomputing (Springer Journal of به چاپ رسیده است.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته