دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
25 ارديبهشت 1398 - 12:09
کرونی در گفتگو با آنا:

پولی از محل جرایم راهنمایی رانندگی به حساب شهرداری واریز نشده است

دبیر کمیسیون حمل و نقل شورای شهر تهران گفت: پول جرایم راهنمایی و رانندگی نقد نیست و چندسالی است که پولی از محل جرایم رانندگی به حساب شهرداری واریز نشده است.
کد خبر : 381489
636091037834826198.jpg

محمدعلی کرونی در گفتگو با خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی خبرگزاری آنا در خصوص حکم اخیر شهردار تهران مبنی بر واگذاری بخشی از اختیارات خود در خصوص درآمدهای حاصل از جرايم راهنمايی و رانندگی به مديرعامل شركت راه آهن شهری تهران و حومه اظهار کرد: این موضوع مسبوق به سابقه است و در سال‌های قبل نیز به همین ترتیب بوده است و با توجه به این‌که شهردار دارای مشغله‌های فراوانی است برخی از اختیاراتش را تنفیذ می‌کند.


وی در ارتباط با این‌که شرکت مترو امکان صرف درآمد حاصل از جرایم راهنمایی و رانندگی در اجرای پروژه‌های مرتبط با احداث زيرگذر عابر پياده مترو دارد، گفت: در قانون آمده که درآمد جرایم راهنمایی و رانندگی در جهت احداث پارکینگ صرف شود ولی در این قانون به‌صورت کلی به ایمنی عابران پیاده اشاره شده که این موضوع بحث ایمن‌سازی معابر و تردد ایمن عابرین پیاده در سطح شهر را نیز شامل می‌شود.


دبیر کمیسیون حمل و نقل شورای شهر تهران اذعان کرد: البته پول جرایم راهنمایی و رانندگی، پول نقدی نیست چون طلب عظیمی را شهرداری در این خصوص از دولت دارد و چندسالی است که پولی از محل جرایم رانندگی به حساب شهرداری تهران واریز نشده است و تنها درآمد ما از حوزه حمل و نقل مبلغ خیلی مختصری بود که از بحث یارانه بلیت‌ها پرداخت شد.


وی خاطرنشان کرد: در صورتی‌که پارک‌های حاشیه‌ای ساماندهی شده و بحث عوارض هم جزو جرایم محاسبه شود، به‌راحتی پولی به حساب شهرداری واریز نمی‌شود و تنها در قالب مطالبات ما از دولت قرار می‌گیرد که می‌توان از این طریق بدهی‌های شهرداری با سیستم دولت را تهاتر کند.


انتهای پیام/4105/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته