دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
25 ارديبهشت 1398 - 09:19
یک فعال حوزه زنان مطرح کرد:

ازدواج اتباع خارجی با دختران کم‌سن با توسل به قانون جدید مجلس

مدیرعامل کانون زنان حقوقدان سورا در خراسان رضوی گفت:‌ اتباع کشورهای خارجی با توسل به قانون جدید مجلس، دختران کم‌سن حاشیه‌ شهرها را به ازدواج خود درخواهند آورد.
کد خبر : 381426
b7dbafbc-168b-4bca-9fa2-07108a4f65ff-1.jpg

مرضیه محبی در گفتگو با خبرنگار حوزه زنان، جوانان و خانواده گروه اجتماعی خبرگزاری آنا درباره اعطای تابعیت به فرزندان مادران ایرانی حاصل ازدواج با اتباع بیگانه اظهار کرد: در مورد مصوبه مجلس راجع به انتقال تابعیت از مادر به کودکان حاصل از ازدواج زنان ایرانی با اتباع خارجی باید گفت اولاً تصویب این قانون بسیاری از کودکان بی‌پناه این سرزمین را از وضعیت سخت و خطرناک ناشهروندی و تنهایی به درآورده و به آنها حق داشتن پیوند سیاسی با حاکمیت ایران و هویت تازه‌ای می‌دهد.


وی افزود: آنها با تصویب این قانون از همه حقوق مطرح در قانون اساسی بهره‌مند می‌شوند و این مانع گریز آنها از قانون و اصول اخلاقی می‌شود اما این قانون‌ متأسفانه شتابزده نگاشته شده، مجمل و مختصر است و پاسخ بسیاری از پرسش‌ها را نداده است.


مدیرعامل کانون زنان حقوقدان سورا در خراسان رضوی گفت: اینکه ازدواج شرعی در آن به رسمیت شناخته شده مغایر مقررات مبحث ازدواج قانون مدنی و ماده ۱۰۶۰ قانون‌ مدنی است، زیرا باعث می‌شود اتباع کشورهای خارجی با توسل به این قانون، دختران کم سن و سال حاشیه‌های شهرها را بدون رعایت مقررات و بدون در نظر گرفتن سن، به ازدواج خود درآورند.


محبی بیان کرد: اینکه در قانون تصریح شده است که ناظر بر گذشته و آینده باشد، باعث افزایش ازدواج‌های شرعی می‌شود که آثار و عوارض فراوانی دارد.


انتهای پیام/4046/ن


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته