دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
02 شهريور 1397 - 10:27
رئیس کمیته حقوق بین‌الملل مجلس شورای اسلامی خبر داد:

نمایندگان طرحی را به‌منظور اصلاح قانون تابعیت و افراد دارای تابعیت متعدد ارائه کرده‌اند

رئیس کمیته حقوق بین‌الملل کمیسیون قضائی و حقوقی مجلس گفت: جمعی از نمایندگان مجلس طرحی را به‌منظور اصلاح قانون تابعیت و تعیین تکلیف افراد دارای تابعیت متعدد، به مجلس تقدیم کرده‌اند.
کد خبر : 306163

به گزارش حوزه مجلس گروه سیاسی خبرگزاری آنا از خانه ملت، جلیل رحیمی جهان‌آبادی در خصوص تهیه طرح قانون تابعیت گفت: با توجه مشکلاتی که در حوزه تابعیت مضاعف و به‌کارگیری این افراد در پُست‌های کلیدی کشور و تبعات امنیتی‌ای که می‌تواند ایجاد کند، وجود داشت، طرحی در زمینه قانون تابعیت تهیه شده است.


وی افزود:‌ جمعی از نمایندگان مجلس طرحی را به‌منظور اصلاح قانون تابعیت و تعیین تکلیف افراد دارای تابعیت متعدد، به مجلس تقدیم کرده‌اند و این طرح به کمیسیون قضائی و حقوقی ارجاع شده‌ است. اکنون دربارۀ طرحی که در خصوص قانون تابعیت در کمیته حقوق بین‌الملل کمیسیون قضائی و حقوقی مورد بررسی قرار گرفته، در حال اخذ نظرات کارشناسی دستگاه‌ها هستیم و بعد از جمع‌بندی دستگاه‌های مختلف و مسئولان در این زمینه و استماع نظرهای نمایندگان امضاکننده این طرح، گزارش نهایی را تقدیم کمیسیون قضائی و حقوقی می‌کنیم و بعد از آن طرح به صحن می‌آید.


رئیس کمیتۀ حقوق بین‌الملل کمیسیون قضائی و حقوقی مجلس شورای اسلامی بیان کرد: تلاش می‌کنیم تا در این طرح بین تابعیت مضاعفِ اختیاری، تابعیت مضاعفِ اجباری، گرین کارت، اقامت دائم و اقامت موقت تفاوت‌هایی را قائل شویم. نکته کلیدی این طرح آن است که قبلاً در یک سری مشاغل خاصی محدودیت و ممنوعیت داشتیم که این بار تلاش می‌کنیم تا محدودیت‌ها و ممنوعیت‌ها را تا حد ممکن افزایش دهیم.


نماینده مردم تایباد، تربت‌جام و باخَرْزْ در مجلس شورای اسلامی افزود: نکته آن است که محتوای این طرح نباید به گونه‌ای باشد که زمینۀ خارج شدن نخبگان علمی که در خارج از کشور املاک و مستغلات دارند از بدنه مدیریتی کشور خارج کند، در عین حال باید جنبه‌های امنیتی و دغدغه‌هایی که نظام دارد را نیز باید رعایت کنیم.


انتهای پیام/4071/پ


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته