دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
24 ارديبهشت 1398 - 15:31
وظیفه در گفتگو با آنا:

رخداد سیل پیش‌بینی‌پذیر نیست

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی گفت: سیل را نمی‌شود پیش‌بینی کرد و از آنجا که مقادیر بارش‌های بهاری ناچیز است امکان وقوع سیل را کم‌رنگ‌تر می‌کند.
کد خبر : 381296
1401739.jpg

احد وظیفه در گفتگو با خبرنگار حوزه محیط زیست گروه اجتماعی خبرگزاری آنا، با اشاره به اظهارنظرهایی در خصوص وقوع سیل در تهران گفت: سیل را نمی‌شود پیش‌بینی کرد و از آنجا که مقادیر بارش‌های بهاری ناچیز است امکان وقوع سیل را کم‌رنگ‌تر می‌کند و تنها در صورتی سیل‌های منطقه‌ای رخ می‌دهد که بارش‌ها به صورت متمرکز و نقطه‌ای باشد مانند سیلی که در سال 96 در کن رخ داد.


وی افزود: نمی‌توان سیل را به‌صورت قطعی پیش‌بینی کرد اما آنچه که نقشه‌های هواشناسی نشان می‌دهد، در چند روز آینده بارندگی شدید نداریم. در نقاطی از تهران خصوصاً در شرق بارش‌های متمرکز داریم که ممکن است به آب‌گرفتگی خیابان‌ها منجر شود.


مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی اضافه کرد: امروز و فردا شاهد افزایش ابر و رشد ابرهای پوششی و رگبار و رعد و برق در برخی از مناطق کشور هستیم که در تهران نیز این شرایط حاکم است و با گردوخاک و تندباد لحظه‌ای نیز روبه‌روست.


وظیفه عنوان کرد: فردا بعدازظهر این موج از کشور ما عبور می‌کند و پنج‌شنبه و جمعه شاهد ورود سامانه جدید بارندگی به داخل کشور خواهیم بود. با توجه به عبور موج تراز میانی  و ناپایداری  جو و افزایش ناپایداری فصلی جو،  بارش  به‌صورت رگبار باران همراه با رعدوبرق و وزش باد شدید موقتی و احتمال وقوع تگرگ و سیلاب ناگهانی در دره‌ها و مناطق کوهستانی و آب‌گرفتگی معابر در مناطق شهری  وجود دارد؛ لذا به هم‌وطنان عزیز در این مناطق توصیه می‌شود احتیاط لازم را  به عمل آورند.


مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی تصریح کرد:‌ امروز عصر در جنوب گلستان، شرق مازندران، شرق و شمال شرق تهران، غرب استان سمنان، شمال و غرب و جنوب استان اصفهان، مناطق جنوبی استان کرمان، برخی مناطق مرکزی استان فارس بارندگی خواهیم داشت.


انتهای پیام/4087/پ


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته