دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
24 ارديبهشت 1398 - 11:25
در جلسه شورای شهر مطرح شد؛

تخلف شهرداری تهران در واگذاری شرکت شهربان به یگان حفاظتی شهرداری

در جلسه امروز شورای شهر پایتخت نسبت به تخلف شهرداری تهران در واگذاری مأموریت‌های شرکت شهربان و حریم‌بان به یگان حفاظت شهرداری اعتراض شد.
کد خبر : 381183
57621980.jpg

به گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی خبرگزاری آنا، محسن هاشمی در آغاز جلسه صبح امروز شورای اسلامی شهر تهران ضمن اشاره به ایام وفات حضرت خدیجه(س) نقش ایشان را در حفظ و تثبیت اسلام کلیدی عنوان کرد.


وی تصریح کرد: ایشان نخستین بانوی اسلام بود که تا پایان حیات، خود را وقف اسلام کرد و تکریم پیامبر از ایشان بیانگر جایگاه قابل احترام زن در اسلام است.


رئیس شورای اسلامی شهر تهران با بیان این‌که حضرت خدیجه(س) سال‌های پایانی عمر خود را در شعب ابی‌طالب و در زمان تحریم مسلمانان در مکه در سختی گذراند و پس از خروج از آن منطقه به دلیل بیماری در گذشت، گفت: حضور خانواده پیامبر در شرایط تحریم در کنار مسلمانان قوت قلب آنها بود و امروز نیز  که کشور در شرایط سخت تحریم قرار دارد، شایسته است حضور مسئولان در کنار مردم از حد شعار فراتر رفته و  با اقدام عملی همراه باشد.


در ادامه جلسه، محمد سالاری در تذکری به شهردار تهران نسبت به واگذاری مأموریت‌های شرکت شهربان و حریم‌بان به یگان حفاظت شهرداری تهران اشاره کرد و گفت: شورای اداری شهرداری در اقدامی مأموریت‌های گسترده شرکت شهربان و حریم‌بان را که جلوگیری از تخلفات ساختمانی شهر تهران و حریم آن را بر عهده داشته به یگان حفاظت شهرداری واگذار کرده است.


عضو شورای اسلامی شهر تهران تصریح کرد: با وجودی که شرکت شهربان و حریم‌بان در ایفای مسئولیتش موفق نبوده است این اقدام شورای اداری شهرداری بدون آسیب‌شناسی و نظر کمیسیون‌های تخصصی شورای اسلامی شهر تهران بوده است و با توجه به این‌که مجموعه حفاظت شهرداری تهران در اختیار نیروی انتظامی است و این اقدام با تغییر در اساسنامه صورت نگرفته است این تصمیم دارای اشکال بوده و خلاف قانون است.


سالاری اظهار کرد: از شهردار تهران می‌خواهم در صورتی که قرار است این شرکت منحل شود نسبت به بررسی این موضوع در کمیسیون‌های تخصصی اقدام کرده و در شرایطی که تصمیم به انحلال شرکت شهربان و حریم‌بان است این مأموریت‌ها به نواحی ۲۲ گانه شهرداری تهران که دارای نیروی مازاد است بازگردد.


در ادامه جلسه شورای شهر، زهرا نژادبهرام عضو دیگر شورای اسلامی شهر تهران از عوامل نگران‌کننده شهر تهران یعنی زلزله، فرونشست و سیل سخن به میان آورد و با اشاره به لزوم بررسی مسیل‌ها در منطقه ۳ شهرداری، اظهار کرد: برخی از سازه‌ها در مسیر این مسیل از طرف شهروندان و با مجوز شهرداری ساخته شده است و در صورت افزایش ارتفاع بارش باران امکان عبور آب در این مناطق وجود ندارد که از آن جمله می‌توان به بیمارستان مفید و مرکز خرید میرداماد اشاره کرد.


وی در تذکری به شهردار منطقه ۳ تهران گفت: اقدامات مبتنی بر لایروبی در منطقه 3 در این مسیر به اندازه کافی نبوده و لازم است با بررسی‌ها مبنی بر چگونگی صدور پروانه و ایجاد بنا پیگیری‌های لازم مبنی بر حفظ حریم مسیل‌ها انجام شود.


در این جلسه آخوند عبدالحی‌میرزاعلی امام جمعه اهل سنت شهرستان آق‌قلا در صحبت‌هایی ضمن تشکر از مصوبه شورای اسلامی شهر تهران مبنی بر تخصیص ۱۰ میلیارد تومان برای حل مشکلات مردم منطقه آق‌قلا و گمیشان و همچنین حضور شهرداری با اکیپ کامل و تجهیزات برای کاهش آلام مردم منطقه از رئیس شورای اسلامی شهر تهران برای حضور و بازدید از این منطقه دعوت به عمل آورد.


انتهای پیام/4105/ن


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته