دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
23 ارديبهشت 1398 - 10:30
برچسب‌هایی که نصب نمی‌شود؛

نظارت بر نرخ کرایه تاکسی‌های تهران در ابهام هوشمندسازی

با وجود انتقاد شورای اسلامی شهر تهران مبنی برضعف نظارت بر اجرای نرخ جدید تاکسی‌ها، سازمان تاکسیرانی معتقد است اقدامات لازم برای نظارت در این خصوص انجام شده است.
کد خبر : 380841
dsfr_53_1449264542.jpg

به گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی خبرگزاری آنا، با آغاز هر سال افزایش نرخ کرایه حمل و نقل عمومی شهروندان را با مشکلاتی مواجه می‌کند که تأخیر در اعلام آن هم به‌دلیل افزایش نرخ تورم و قیمت حامل‌های انرژی عنوان می‌شود.


این در حالی است که امسال شهرداری تهران برای جلوگیری از این تأخیر و بلاتکلیفی شهروندان و حمل و نقل عمومی شهری، لایحه نرخ جدید کرایه‌ها را زودتر به شورای شهر ارائه داده بود اما پس از طی شدن فرآیندهای آن و تأیید فرمانداری زودتر  از سال‌های گذشته و به صورت ناگهانی و بدون اطلاع‌رسانی قبلی اعلام کرد.


این افزایش کرایه‌ها به‌صورت هماهنگ در ناوگان اتوبوسرانی و مترو تهران اجرا شد و به‌نظر می‌رسد یکپارچه بودن سیستم پرداخت آنها مشکل چندانی را برای شهروندان ایجاد نکرد.


در میان ناوگان حمل و نقل عمومی تاکسی‌‌ها و افزایش نرخ آنها موضوعی است که همچنان در برخی از خطوط شهروندان را با مشکلاتی مواجه کرده است و با وجودی‌که بنا بر اعلام کمیسیون حمل و نقل و عمران شورای اسلامی شهر تهران سقف افزایش نرخ کرایه تاکسی 23 درصد است ولی همچنان گزارش‌هایی از دریافت نرخ‌های نامتعارف در برخی از خطوط دریافت می‌شود.


با وجود صحبت‌ها و اظهارنظرهای مطرح‌شده در این خصوص، مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهر تهران واکنشی به این اظهارات نشان نداده است و تمایل چندانی به گفتگو با خبرنگاران در این زمینه ندارد.


بنابر پیگیری‌های انجام شده از سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهر تهران روابط‌عمومی این سازمان اعلام کرد نرخ جدید کرایه‌ها در تمام خطوط درج شده و صحبت های مطرح شده از سوی برخی مسئولان مبنی بر ضعف نظارت بر اجرای نرخ‌های جدید تاکسی را از سوی این سازمان صرفاً یک اظهار‌نظر عنوان کرد.


موضوع دیگری که امسال در حوزه تاکسیرانی مشاهده شد عدم درج برچسب‌های قیمت در برخی از تاکسی‌ها بود که پاسخ دریافت شده از سوی سازمان تاکسیرانی مبنی بر این بود که قبلاً برچسب تاکسی‌ها به‌صورت کلی به مناطق داده شده و معمولاً رئیس خط آن را از منطقه مربوطه دریافت و در میان تاکسیرانان توزیع می‌کرد ولی امسال برچسب‌ها به گونه‌ای طراحی شده که مشخصات رانندگان به‌صورت بارکد در آن درج شده و افراد شخصاً برای دریافت آن باید مراجعه کنند.


شایان ذکر است تاکسیرانان برای دریافت برچسب‌های جدید که نرخ جدید بر روی آن درج شده می‌بایست عوارض خود را پرداخت و کارنامه هوشمند خود را به‌روزرسانی کنند و در صورتی‌که اعتبار کارنامه افراد تمام شده و افراد برای بروزرسانی آن مراجعه نکنند مجوز آنها ابطال و برای دریافت آن می‌بایست روال دریافت این مجوز را از ابتدا طی کنند.


انتهای پیام/4105/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته