دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
24 ارديبهشت 1398 - 11:19
ابوالقاسمی‌فر خبر داد:

دانشگاه آزاد شاهرود مجری دوره‌های آموزشی نظام مهندسی در شرق سمنان

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد شاهرود گفت: از این پس دانشگاه آزاد شاهرود مجری دوره‌های آموزشی نظام مهندسی در شرق استان سمنان خواهد بود.
کد خبر : 381177
photo_2019-05-14_00-05-44.jpg

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا از شاهرود، رئیس و هیئت رئیسه دانشگاه آزاد اسلامی شاهرود، صبح امروز با حجـت‌الاسلام عباس امینی امام‌ جمعه مردم شاهرود در دفتر وی دیدار و از عملکرد 11 ماه گذشته این دانشگاه گزارشی را ارائه کردند.


رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد شاهرود در ابتدای این دیدار با ابراز خرسندی از این ملاقات، گزارش جامعی از عملکرد دانشگاه در 11 ماه مدیریت خود در این مجموعه ارائه کرد.


سیداحمد ابوالقاسمی‌فر درباره عملکرد حوزه علمی و آموزشی دانشگاه گفت: با روی کار آمدن معاون علمی جدید توانستیم ثبت‌نام در چند دوره کوتاه‌مدت را انجام دهیم. در قراردادی که با سازمان نظام مهندسی ساختمان منعقد شد از این پس دانشگاه آزاد شاهرود مجری دوره‌های آموزشی نظام مهندسی در شرق استان سمنان خواهد بود که این برای نخستین‌بار اتفاق افتاده است و فرصت مناسبی برای مهندسان شهر ما و شهرهای اطراف به حساب می‌آید که برای آموزش و شرکت در آزمون‌های نظام مهندسی لازم نباشد به شهرهای دیگر سفر کنند.


وی افزود: با پیگیری‌های صورت‌گرفته، مجوز برگزاری آزمون صلاحیت بالینی پزشکان نیز اخذ شد و سال گذشته و امسال سه دوره از این آزمون را برگزار کردیم و اکنون دانشگاه آزاد شاهرود جزء معدود مراکز مجاز برگزاری این آزمون در کشور است.


ابوالقاسمی‌فر با بیان اینکه بیمارستان خاتم‌الانبیا(ص) این واحد دانشگاهی بیمارستان عمومی غیردولتی است، گفت: این به معنی ارائه خدمات با هزینه بسیار پایین‌تر؛ ولی در حد کیفیت خدمات بیمارستان‌های خصوصی در بیمارستان خاتم‌الانبیا(ص) است.


رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد شاهرود از برنامه‌های مهم این دانشگاه در 11 ماه اخیر را نگاه ویژه و متفاوت به بیمارستان خاتم‌الانبیا(ص) خواند و خاطرنشان کرد: با تغییراتی که در مجموعه مدیریتی بیمارستان ایجاد شد و تحول در تیم پزشکان متخصص و پرداخت بدهی‌های مالی به پزشکان، امیدواریم شاهد شکوفایی و رسیدن به نقطه سر به سر و بلکه سوددهی بیمارستان در آینده باشیم.


وی با بیان اینکه دانشگاه آزاد اسلامی شاهرود در بسیاری از زمینه‌ها در دانشگاه‌های آزاد اسلامی استان سمنان رتبه نخست را دارد، تصریح کرد: همچنان که در تعداد اعضای هیئت علمی و کارکنان و زیربنای آموزشی، امکانات کارگاهی و تجهیزات آزمایشگاهی رتبه نخست را در سطح استان داریم، در هزینه‌ها هم به دلیل تعداد زیاد پرسنل و دارا بودن بیمارستان رتبه نخست را داریم و شایسته است مسئولان حمایت‌های بیشتری از دانشگاه آزاد اسلامی شاهرود کنند تا این بیمارستان بتواند به جایگاه شایسته خود در سطح استان و کشور دست پیدا کند.


رئیس شورای تخصصی فرهنگی دانشجویی دانشگاه‌ آزاد استان سمنان درباره مباحث فرهنگی اظهار کرد: در بعد فرهنگی با حضور معاون فرهنگی جدید در دانشگاه دغدغه ما بسیار کمتر شده است. دانشگاه آزاد اسلامی واحد شاهرود به همت معاون فرهنگی جدید این دانشگاه در زمینه فضای مجازی در کل واحدهای دانشگاه آزاد کشور، محور اجرایی کار قرار گرفته است و بحث و تبادل نظر درباره راه‌اندازی گفتمان گام دوم انقلاب جریان دارد.


امام‌ جمعه شاهرود نیز در این دیدار گفت: از دانشگاه آزاد اسلامی تشکر می‌کنیم که کمال کمک و خدمت‌رسانی را به مردم فهیم شاهرود و میهن اسلامی دارند و مردم و مسئولان هم باید اعتمادشان به این واحد دانشگاهی بیشتر شود تا هم در عرصه داخل و هم خارج دانشگاه تأثیر بیشتری در زمینه علمی و اخلاقی داشته باشد و دانشگاه هم باید در همه عرصه‌ها مردم را ببیند.


حجت‌الاسلام عباس امینی دانشگاه آزاد اسلامی را از سرمایه‌های بی‌بدیل نظام مقدس جمهوری اسلامی برشمرد و افزود: یکی از برکات این دانشگاه عظیم تربیت مدیران دستگاه‌های اجرایی و عالی رتبه است که توانسته‌اند منشأ خدمات بسیار زیادی در جامعه باشند.


وی با بیان اینکه قبول‌کردن مسئولیت در دانشگاه در دوران سخت و بحرانی فعلی نشان از تقوی و شجاعت رئیس دانشگاه و مدیران وی دارد، تصریح کرد: حضور شخصیت‌های ارزشی در مدیریت کلان دانشگاه آزاد و در هیئت رئیسه فعلی دانشگاه آزاد اسلامی شاهرود، می‌تواند نویدبخش روزهای بهتری برای دانشگاه باشد.


امام‌ جمعه شاهرود ادامه داد: اگرچه شرایط اقتصادی فعلی دانشگاه آزاد اسلامی شاهرود مانند بسیاری از دانشگاههای کشور دشوار است؛ اما به زعم این‌جانب مدیریت جهادی هیئت رئیسه فعلی دانشگاه آزاد که همه از افراد ارزشی شناخته شده هستند، توانایی هدایت دانشگاه برای عبور از این شرایط سخت را داراست و ما هم در حد توان از این مجموعه حمایت خواهیم کرد.


امینی دانشگاه آزاد اسلامی شاهرود را یکی از پیشگامان علمی شهرستان دانست و تأکید کرد: این دانشگاه پشتوانه محکمی برای دستگاه‌های اجرایی است و می‌تواند در همه زمینه‌ها به‌ویژه در بعد پژوهشی کمک شایانی به دستگاه‌های اجرایی کند و در حد توان برای حمایت معنوی از دانشگاه تلاش خواهیم کرد.


وی ابراز امیدواری کرد با تلاش بیشتر کارکنان دانشگاه و ایجاد رشته‌های جدید و فعال‌سازی رشته‌های قدیمی و تقویت بعد فرهنگی به‌ویژه در گفتمان‌سازی گام دوم انقلاب که مورد نیاز کشور است، دانشگاه بتواند در توسعه متوازن شهرستان نقش خود را ادا کند.


انتهای پیام/4103/4062/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته