دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
24 ارديبهشت 1398 - 09:55
مصطفوی:

انقلاب اسلامی ایران دوره تثبیت خود را گذرانده است

عضو شورای راهبردی وزارت امور خارجه گفت: انقلاب اسلامی ایران دوره تثبیت را گذرانده و بعد از این دوره باید خود را در سطح بین‌الملل مطرح کند.
کد خبر : 381140
photo_2019-05-14_10-14-22.jpg

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، سیدمهدی مصطفوی در مراسم گرامیداشت روز دانشجوی بین‌الملل که شامگاه دوشنبه در سالن شهید ماموستا شیخ‌الاسلام دانشگاه مذاهب اسلامی برگزار شد، گفت: بر اساس بیانیه گام دوم انقلاب، انقلاب اسلامی دوره تثبیت را گذرانده و بعد از این دوره باید خود را در سطح بین‌الملل مطرح کند زیرا جامعه‌سازی و تمدن‌سازی گام بعدی انقلاب اسلامی ایران است.


وی افزود: باید بتوانیم در این مرحله گفتمان عدالت را تبیین کرده و گسترش دهیم؛ همچنین باید تفاوت‌های نظری از دیدگاه اسلام و سایر ادیان الهی را تبیین کنیم و عدالتی که اسلام معنا می‌کند را گسترش دهیم.


عضو شورای راهبردی وزارت امور خارجه بیان کرد: ناعدالتی در بخش‌های مختلف جهان حکم فرماست؛ وضعیت ناعادلانه‌ای که در بحث اقتصاد وجود دارد و بعضی کشورها توانستند بعضی دیگر را استعمار کنند و آپارتاید علمی و سانسور اطلاعاتی که بعضی کشورها به‌صورت ناعادلانه ایجاد کرده‌اند همه با هدف ایجاد تفرقه بین ادیان و مذاهب برنامه‌ریزی شده است.


مصطفوی با بیان دیگر از فراز بیانیه گام دوم انقلاب ادامه داد: یکی دیگر از موضوعات این بیانیه گسترش گفتمان معنویت و اخلاق است؛ هم اکنون مکاتب و کشورهایی صحبت از معنویت و اخلاق می‌کنند که خود مروج بی‌اخلاقی هستند و در راستای گسترش بی‌خلاقی در جهان فعالیت می‌کنند و باعث فروپاشی خانواده‌ها و جوامع انسانی می‌شوند، لذا با گسترش گفتمان عقلانیت و اخلاق از منظر اسلام است که می‌توان از رشد این مکاتب انحرافی جلوگیری کرد.


این عضو شورای راهبردی وزارت امور خارجه در پایان خاطرنشان کرد: متاسفانه در جوامع غیرمسلمان هم شاهد افراطی‌گری هستیم، لذا اگر گفتمان عقلانیت اسلامی را گسترش دهیم شاهد به بار نشستن تمدن اسلامی خواهیم بود و یکی از کارهای مهم در این زمینه داشتن عمل جهادی و مدیریت جهادی است که باعث حفظ عزت و پیشرفت امت اسلامی خواهد بود.


انتهای پیام/4115/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته