دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
15 ارديبهشت 1398 - 14:09
حجت‌الاسلام جهانگیری:

دانشگاه مذاهب اسلامی درمانگر علمی پدیده تکفیر است

معاون بین‌الملل دانشگاه مذاهب اسلامی گفت: دانشگاه مذاهب با تربیت نیروهای تقریبی می‌تواند درمانگر علمی برای پدیده تکفیر باشد.
کد خبر : 378852
37.jpg

به گزارش خبرنگار حوزه دانشگاه و سیاست گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، حجت‌الاسلام یحیی جهانگیری در مراسم تفاهم‌نامه همکاری میان دانشگاه مذاهب اسلامی و دانشگاه الشام سوریه که صبح امروز در دانشگاه مذاهب اسلامی برگزار شد، اظهار کرد: امروزه سوریه معنای درد افراطی‌گری مذهبی را بیش از هر جامعه دیگری چشیده است.


وی افزود: دانشگاه مذاهب اسلامی با تجربه حدود 30 ساله خود در تربیت نیروهای تقریبی می‌تواند درمانگر علمی برای پدیده تکفیر باشد.


معاون بین‌الملل دانشگاه مذاهب اسلامی بیان کرد: در این دانشگاه به دنبال فهم دقیق مذاهب دیگر از منابع اصیل‌شان هستیم و هرگز به دنبال تغییر و تعطیل مذهبی نیستیم.


جهانگیری تصریح کرد: اقبال بین‌المللی به دانشگاه مذاهب اسلامی و درخواست رسمی بسیاری از کشورها مبنی بر توسعه همکاری‌های علمی میان این دانشگاه، نشان از عملکرد درست و اهمیت تقریب در فضای بین‌الملل دارد.


وی در پایان خاطرنشان کرد: با توجه به درخواست رسمی دولت سوریه مبنی بر تأسیس شعبه دانشگاه مذاهب اسلامی در دمشق، اقدامات جدی صورت گرفته و امیدواریم در آینده نزدیک شاهد تشکیل شعبه‌ای از این دانشگاه در سوریه باشیم.


انتهای پیام/4107/4118/پ


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته