دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
احمدیان در گفتگو با آنا:

حقوق واقعی کارگران کمتر از حداقل قانونی است

یک فعال کارگری با انتقاد از وضعیت پرداخت حقوق‌ کارگری گفت: در واحدهای کوچک تولیدی به کارگران فقط 1 میلیون و 500 هزار تومان بدون مزایای جانبی پرداخت می‌شود.
کد خبر : 381100
3.jpg

کاظم احمدیان در گفتگو با خبرنگار حوزه کار و تعاون گروه اقتصادی خبرگزاری آنا، درباره میزان افزایش حقوق در سال 98 به مبلغ 2 میلیون و 100 هزار تومان برای هر کارگر اذعان کرد: این افزایش حقوق و مبلغی که مطرح می‌شود، اصلاً مبلغ صحیحی نیست چراکه تنها حقوقی که کارگران دریافت می‌کنند، بدون در نظر گرفتن حق اولاد و حق مسکن و دیگر مزایا که رقم یک‌ میلیون و 500 هزار تومان است و مبلغ 2 میلیون و 100 هزار تومان مبلغی نیست که کارگران دریافت می‌کنند.


دبیر انجمن صنفی کارگران ساختمانی تهران با توضیح اینکه اگر کارگران به مبلغ دریافتی یک و نیم میلیون تومانی خود اعتراض کنند، دچار مشکل می‌شوند، گفت: مزایای جانبی که برای کارگران در نظر گرفته‌شده است، بیشتر در واحدهای تولیدی بزرگ پرداخت می‌شود. این در حالی است که واحدهای کوچک، سایر مزایای جانبی را به کارگران خود پرداخت نمی‌کنند.


وی با انتقاد از وجود قراردادهای سفید گفت: در حال حاضر برخی از کارفرمایان قراردادهایی را تنظیم می‌کنند که فقط شامل مشخصات و امضای کارگر است و میزان حقوق و مزایا در آن ذکر نشده است و بعداً کارفرمایان در زمان مقتضی به نحو دلخواه از آن سوءاستفاده می‌کنند.


دبیر انجمن صنفی کارگران ساختمانی تهران با تأکید بر وجود قراردادهای دو ماه تا یک‌ ساله موقت تصریح کرد: بیشتر کارگران ما به‌صورت قراردادهای موقت از قرارداد سفید گرفته تا قراردادهای دو ماهه، سه‌ ماهه یا شش‌ماهه مشغول به کار هستند تا در صورت هرگونه اعتراض، از سوی کارفرما به‌راحتی تعدیل و اخراج شوند. بنابراین هیچ کارگری جرئت ابراز ناخرسندی از وضعیت قرارداد و شرایط کار خود نخواهد داشت.


انتهای پیام/4092/4083/ن


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته