دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
18 ارديبهشت 1398 - 06:50
موسویان:

دریافت مستمری با سرمایه‌گذاری در بورس رفتاری ریسکی نیست

کارشناس بورس درباره دریافت مستمری از بازار سرمایه گفت: این بخش از مستمری از محل کسر از حقوق شاغل و خرید سهام برای او تعهد می‌شود.
کد خبر : 379661
3.jpg

عباس موسویان در گفتگو با خبرنگار بورس گروه اقتصادی خبرگزاری آنا، با اشاره به دو رویکرد بازار سرمایه در تأمین مستمری بازنشستگی، اظهار کرد: برای این موضوع دو روش انجام کار وجود دارد، یکی تعهدی و دیگری مشارکتی است.


کارشناس بورس درباره بخش تعهدی، افزود: این بخش از محل کسر شده از حقوق شاغل و خرید سهام برای او فراهم می‌شود و در زمان بازنشستگی نیز برابر توافق انجام شده، مستمری خود را دریافت خواهد کرد.


وی در مورد بخش مشارکتی این مستمری، ادامه داد: افرادی که خواهان درآمدی بیش از مستمری دوران بازنشستگی هستند با پرداخت مبلغ بیشتر از حقوق خود در سایر صندوق‌های بازار سرمایه که ریسک بیشتری دارند، سرمایه‌گذاری می‌کنند و در زمان بازنشستگی از بازدهی سهام خودشان دریافتی بیشتری خواهند داشت.


موسویان با اشاره به این مدل تأمین مستمری در کشورهای پیشرفته، خاطرنشان کرد: در کشورهای پیشرفته این مدل از سرمایه‌گذاری برای دوران بازنشستگی کاملاً اختیاری است ولی رواج دارد و افراد با پیشنهاد کارشناس بورس به سرمایه‌گذاری  اقدام می‌کنند.


وی به اثرات مثبت این کار اشاره کرد و گفت: این سرمایه‌گذاری برای دوران بازنشستگی مانند یک قلک ملی است که سرمایه‌های خرد را برای به‌کارگیری در اقتصاد کشور تجمیع و بهره‌برداری می‌کند و از این حیث به دوام اقتصاد واقعی و توسعه پایدار کشور کمک خواهد شد.


این کارشناس بورس نگرانی مردم بابت ضرر و زیان بازار بورس را منتفی دانست و تصریح کرد: ممکن است در مقطعی، برخی با خریدوفروش سهام خود، ضرر هم کرده باشند، ولی آنچه مسلم است بورس هرگز در درازمدت، ضرر نخواهد داد و همیشه سودآور است.


انتهای پیام/4129/4083/


انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب