دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
24 ارديبهشت 1398 - 04:50
لطفی:

دولت اراده‌ای برای کنترل بازار مسکن ندارد

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس با اشاره به افزایش شدید اجاره‌بها، گفت: دولت اراده‌ای برای کنترل بازار مسکن ندارد.
کد خبر : 381093
3.jpg

حسن لطفی در گفتگو با خبرنگار حوزه مسکن و شهرسازی گروه اقتصادی خبرگزاری آنا، با اشاره به نبود مرجع معینی برای کنترل بازار مسکن، تصریح کرد:  دولت می‌تواند با استفاده از ابزاری که در اختیار دارد به‌راحتی بازار مسکن را کنترل کند.


نماینده مردم رزن در مجلس شورای اسلامی با تشریح نحوه کنترل قیمت در بازار، افزود: دولت می‌تواند با تعیین قیمت منطقه‌ای برای خرید یا اجاره مسکن، دفاتر ثبت‌ اسناد و مشاورین املاک و سایر سازمان‌های مرتبط را مکلف به رعایت قیمت تعیین شده کرده و با این کار بازار مسکن را کنترل کند.


عضو کمیسیون اجتماعی مجلس، با قبول تأثیر نوسانات ارز بر قیمت تمام‌شده مصالح و سایر هزینه‌های مرتبط با تولید مسکن، خاطرنشان کرد: این تأثیر بیش‌ از حد قابل انتظار است و دیگر افزایش قیمت بازار مسکن را نمی‌توان به نوسانات سایر بازارها گره زد و دولت باید با اعمال کنترل بیشتر، مانع از این افزایش بی‌رویه قیمت‌ها شود.


وی در پایان با اشاره به تبعات اجتماعی حاصله از افزایش قیمت اجاره‌بها در کلان‌شهرها، گفت: مجلس فقط در صورتی‌ که لایحه‌ای از سوی دولت ارائه شود می‌تواند در اسرع وقت به موضوعات مهمی از این دست توجه کند و ورود مستقیم به این قبیل موارد فقط در قالب وظیفه نظارتی مجلس قابل ‌پیگیری است.


انتهای پیام/4129/4083/ن


انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب