دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
وزیر کار خبر داد:

اعتبار 25 هزار میلیارد تومانی برای ایجاد اشتغال در سال 98

وزیر کار در حاشیه نشست شورای عالی اشتغال از اعتبار 25 هزار میلیارد تومانی برای ایجاد یک میلیون شغل در سال 98 خبر داد.
کد خبر : 380945
13970612001051_Test_PhotoN.jpg

به گزارش خبرنگار حوزه تعاون و کارآفرینی گروه اقتصادی خبرگزاری آنا، محمد شریعتمداری ظهر امروز پس از اولین جلسه کمیسیون تخصصی شورای عالی کار در جمع خبرنگاران گفت: برنامه پیشنهادی اشتغال تنظیم‌شده است که برای تصویب به هیئت دولت ارسال‌شده است. 


وی با اشاره به برنامه پیشنهادی برای اشتغال یک‌میلیون‌نفری در سال با بودجه‌ای حدود 2 هزار و 520 میلیارد تومان گفت: این بودجه از منابع عمومی در روش‌های گوناگون مانند خدمات فنی مهندسی و ارائه تسهیلات در اختیار مسئولین و نهادهای مربوطه با ۱۸ برنامه مشخص در سطوح ملی و استانی قرار خواهد گرفت. 


وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی افزود: برای اشتغال بیش از یک‌میلیون‌نفری در سال نیاز به ۲۵ هزار میلیارد تومان داریم که از طریق سیستم بانکی و صندوق توسعه ملی برای اشتغال در سال ۹۸ در نظر گرفته‌شده است.


شریعتمداری با اشاره به پتانسیل بخش کشاورزی در حوزه اشتغال تأکید کرد: امسال با توجه به نیاز بازارهای جهانی به محصولات کشاورزی و وضعیت خوب آب و هوای کشور بخش کشاورزی یکی از حوزه‌ها و عرصه‌‌های مهم درزمینهٔ اشتغال خواهد بود.


وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی افزود: یکی دیگر از حوزه‌های مهم اشتغال در کشور ما حوزه گردشگری است، با توجه به زیرساخت‌های خوب در کشور ما حدود 2 هزار ساخت و کار در حوزه گردشگری با ۲۰۰ هزار نفر شاغل مشغول در حوزه ساخت‌وساز این پروژه‌ها داریم که بعد از اتمام این پروژه‌ها بیش از ۹۰ هزار شغل در حوزه گردشگری به صورت پایدار ایجاد می‌شود.


وی بیان اینکه بر اساس پیشنهاد وزیر بهداشت درباره اشتغال در این حوزه تصریح کرد: قرار است بر اساس طرح پیشنهادی وزارت بهداشت و درمان خدمات مناسب و مشاغل خدماتی گوناگونی در این حوزه ایجاد شود.


شریعتمداری درباره موضوع شفافیت بیان کرد: عملیات شفاف‌سازی کاری است که در وزارت کار شروع کردیم چراکه با شفاف‌سازی نظارت مردم بر مسئولین و مدیرانشان افزایش پیدا می‌کند و مهم‌ترین عامل این اقدام این است که از فساد جلوگیری می‌کند.


وی با اشاره به اجازه رهبر معظم انقلاب درباره برداشت از صندوق ذخیره ارزی برای اشتغال روستایی توضیح داد: 1.5 میلیارد دلار از صندوق ذخیره ارزی برای ایجاد اشتغال با اجازه رهبر معظم انقلاب برداشت شد که در سطوح مختلف کشور و استان این رقم توزیع شد.


وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی درباره نظارت بر عملکرد و توزیع این مبلغ گفت: برای نظارت بیشتر درباره نحوه توزیع، افراد دریافت‌کننده، مناطق مورداستفاده و غیره وب‌سایتی طراحی شد که تمام مردم به آن دسترسی خواهند داشت و از جزئیات مبالغ دریافتی توسط افراد مطلع خواهند شد.
انتهای پیام/4092/4083


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته