دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
23 ارديبهشت 1398 - 11:48
سخنگوی ستاد انتخابات کشور:

انتخابات مجلس یازدهم در 208 حوزه انتخابيه برگزار می‌شود

سخنگوی ستاد انتخابات كشور گفت: انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در 208 حوزه و با افزايش يک حوزه انتخابيه نسبت به دوره گذشته، دوم اسفند برگزار می‌شود.
کد خبر : 380888
5184284.jpg

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری آنا از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت کشور، سیداسماعیل موسوی اظهار کرد: بر اساس قانون مصوب مجلس در سال 1395 حوزه انتخابیه میاندوآب، شاهین‌دژ و تکاب به دو حوزه انتخابیه مستقل تقسیم شده است؛ به عبارت دیگر، حوزه انتخابیه جدیدی به نام حوزه انتخابیه شاهین‌دژ و تکاب ایجاد شد تا شمار حوزه‌های انتخابیه کشور در انتخابات مجلس شورای اسلامی به 208 حوزه برسد.


وی در پاسخ به این سؤال که آیا به تعداد نمایندگان مجلس اضافه می‌شود یا خیر، عنوان کرد: بر اساس اصل ۶۴ قانون اساسی هر 10 سال یک بار با در نظر گرفتن عوامل انسانی، سیاسی، جغرافیایی و نظایر آنها، امکان افزوده شدن حداکثر 20 نماینده به تعداد نمایندگان موجود وجود دارد که 20 سال پیش برای آخرین بار این اتفاق افتاد و 20 نماینده به تعداد کرسی‌های مجلس اضافه شده است.


سخنگوی ستاد انتخابات کشور افزود: اکنون نیز طرح افزایش حوزه‌های انتخابیه و تعداد نمایندگان مربوط به آن در دستور کار مجلس شورای اسلامی قرار دارد ولی هنوز به سرانجام نرسیده است.


انتهای پیام/4123/ن


انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب